معاون آموزشی دانشگاه لرستان عنوان کرد؛

لزوم تقویت جایگاه متون دفاع مقدس در دانشگاه

معاون آموزشی دانشگاه لرستان گفت: تاریخ دفاع مقدس و آثار بر جای مانده از آن میراث معنوی کشور هستند و باید جایگاه متون دفاع مقدس در آموزش عالی و در سطح دانشگاه‌های کشور تقویت شود.
کد خبر: ۲۷۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ - 29January 2018

آثار دفاع مقدس میراث معنوی کشوراست / لزوم تقویت جایگاه متون دفاع مقدس در دانشگاهبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «احسان رشیدیان» معاون آموزشی دانشگاه لرستان امروز در نشست هم‌اندیشی سالیانه اساتید درس دفاع مقدس دانشگاه‌های لرستان که با موضوع درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی‌ از حوادث در صد سال گذشته تاریخ جهان پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه بحث انقلاب اسلامی و طلیعه و شروع آن از خرداد ۴۲ شروع شد، افزود: نسل اول انقلاب به رهبری حضرت امام (ره) انقلاب را ایجاد کردند این در حالی‌ است که در جنگ تحمیلی نسل دوم انقلاب جلودار دفاع مقدس بودند.

رشیدیان با بیان اینکه ثبت وقایع و حوادث‌های هشت سال دفاع مقدس به‌ عنوان تاریخ معنوی و مذهبی ملت ایران ارزشمند است، اضافه کرد: تاریخ دفاع مقدس را می‌توان در آثار و متون تدوین شده در راستای دفاع مقدس جست‌وجو کرد این در حالی‌ است که جوانان و دانشجویان ما باید قصه جنگ تحمیلی را بدانند.

وی به تقویت جایگاه فرهنگ دفاع مقدس در برنامه‌های آموزش عالی ایران اشاره کرد و گفت: چند سال گذشته مقاله‌ای در راستای آشنایی دانشجویان با فرهنگ دفاع مقدس در مراکز دولتی، نیمه‌دولتی و در دو مقطع کارشناسی و کاردانی و هفت زیرنظام آموزشی ارائه شد، این در حالی‌ است که همین امر لزوم توجه به نقش آموزش دفاع مقدس در مراکز آموزش عالی را بیان می‌کند.

معاون آموزش دانشگاه لرستان با بیان اینکه داده‌های آماری در سال تحصیلی ۹۱ تا ۹۲ نشان می‌دهد بیش‌ از سیصد و ۶۳ هزار نفر از دانشجویان درس آشنایی با دفاع مقدس را گذراندند، اضافه کرد: در دانشگاه‌های لرستان بیشترین آمار دانشجویانی که درس آشنایی با دفاع مقدس را گذراندند مربوط به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی لرستان هستند.

وی به ضرورت بررسی دلایل موفقیت دانشگاه آزاد لرستان در ارائه بهتر درس آشنایی با دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: درس آشنایی با دفاع مقدس یک درس اثربخش بوده و تاثیرات معنوی اعتقادی و رفتاری بر دانشجویان و جوانان داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها