ائتلاف سعودی خواستار آرامش در جنوب یمن شد

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان از طرف‎های درگیر اماراتی سعودی در یمن خواست تا آرامش خود را در عدن حفظ کنند.
کد خبر: ۲۷۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ - 29January 2018

ائتلاف سعودی خواستار آرامش در جنوب یمن شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، ائتلاف سعودی در بیانیه‎ای اعلام کرد: ورودهای یمن به روی کاروان‎های بشر دوستانه باز باقی خواهد ماند.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به تشدید درگیری‎ها بین شبه‎نظامیان تحت حمایت امارت و عربستان اذعان کرده و خواستار خویشتنداری طرفین درگیر شده است.

ائتلاف سعودی تاکید کرد که ادامه تلاش‎ها برای تکمیل عملیات علیه انصارالله و ارتش یمن ضرورت دارد.

درگیری‎‌ها در شهر عدن مرکز جنوب یمن به طی روزهای اخیر اوج خود رسیده است و در این درگیری بیش از ۱۰۰ نفر از طرفین کشته و زخمی شدند.

«رهبران جنوبی یمن» و «شورای انتقالی جنوب» که تحت حمایت امارات قرار دارند، اوایل هفته گذشته در اعتراض به «فساد» مسئولان دولت مستعفی وابسته به عربستان و همچنین در اعتراض به حضور «نظامی» نیروهای شمالی یمن در استان‎های جنوبی این کشور، نشستی در «عدن» برگزار و برای برکناری دولت مستعفی به ریاست «احمد بن دغُر»، یک هفته مهلت تعیین کرده بودند.

سران جنوبی و شورای انتقالی جنوب یمن در این نشست که حدود ۱۰ روز گذشته انجام شده بود، اعلام حالت فوق العاده در شهر عدن کردند.

جنوبی‎های یمن در این نشست همچنین دولت مستعفی یمن تحت حمایت عربستان را به «فساد» متهم کرده و خواستار براندازی دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن شدند که اکنون مقیم عربستان است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار