شهردار مشهد عنوان کرد؛

پیشکسوتان دفاع مقدس در حل مشکلات شهری نقش تعیین کننده‌ای خواهند داشت

قاسم تقی ­زاده خامسی گفت: اگر پیشکسوتان دفاع مقدس به دنبال آن هستند که یک جبهه مقاومت را برای خود تعریف کنند به میدان بیایند و هر کس به هر اندازه که می‌تواند شهرداری و شورای شهر مشهد را در حل مشکلات شهری کمک و یاری کند.
کد خبر: ۲۷۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲ - 30January 2018

پیشکسوتان دفاع مقدس در حل مشکلات شهری نقش تعیین کننده ­ای خواهند داشت

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، نشست پیشکسوتان دفاع مقدس مشهد با حضور «قاسم تقی‌زاده خامسی» شهردار و جمعی از اعضاء شورای شهر مشهد، دوشنبه شب در «تالار الماس» مجتمع تفریحی کوهسنگی برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، در این نشست اظهار داشت: خراسان بزرگ در دفاع مقدس نقش پر رنگی داشته است. این استان دارای 13 یگان بود که «لشکر 77 پیروز ثامن­‌الائمه (ع)»، «لشکر 5 نصر»، «لشکر ویژه شهدا» و «لشکر 21 امام رضا(ع)» از جمله لشکرهای عملیاتی بودند که در قالب یگان­‌های رزم خراسان هر کدام در دوران دفاع مقدس نقش مؤثر و تعیین کننده­‌ای را ایفا کردند.

وی با اشاره به این مطلب که در مقطعی از دوران دفاع مقدس، خراسان یک ششم نیروهای جبهه را تأمین می­‌کرد، خاطر نشان کرد: از پنج شهید ملی جهاد، شهیدان «سید تقی رضوی»، «محمد طرحچی» و «هاشم ساجدی» مربوط به استان خراسان رضوی هستند و این نشان از آن دارد که جهاد خراسان نیز در دفاع مقدس خوش درخشیده است.

سردار نجاتی افزود: خراسان با این کارنامه درخشان و با این سابقه پر افتخار و با توجه به جایگاه ویژه ­ای که به عنوان یک شهر بین ­المللی دارد و هر ساله پذیرای تعداد زیادی از زائران حضرت رضا (ع) است، باید فرهنگ حماسه­ آفرینی­‌های دلاورمردان این خطه از سرزمین اسلامی­‌مان را در قالب هنر در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی به جامعه هدف منتقل کنیم تا ضمن ماندگار شدن فرهنگ استقامت و پایداری، نسل آینده نیز بداند که چه گذشته پر افتخاری داشته است.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: همانطور که نیروهای رزمی خراسان در دفاع مقدس تأثیرگذار بودند، نیروهای مهندسی جهاد سازندگی خراسان نیز از نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی در مناطق عملیاتی حضور پیدا کردند و خدمات ارزنده‌ای را ارائه دادند. احداث «پل بعث» که به عنوان یکی از شاهکارهای دفاع مقدس به شمار می‌آید، از افتخارات جهاد سازندگی خراسان است.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: با توجه به این‌که اکثر اعضای شورای شهر مشهد از جامعه ایثارگری هستند، از این عزیزان درخواست کمک و یاری داریم تا ما را در نشر و تبیین معارف دفاع مقدس یاری کنند.

سردار نجاتی در پایان سخنانش با بیان این مطلب که با شهادت سردار شهید «نورعلی شوشتری» بسیاری از مطالب ناگفته جنگ نیز از دسترس ما خارج شد، تصریح کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس گنج‌های گران‌بهایی را در سینه دارند که باید تا زمانی که در قید حیات هستند آن را استخراج کرد و به کمک اطلاعات جمع­ آوری شده عملکرد خراسان در دفاع مقدس تدوین شود.

در ادامه این مراسم «قاسم ­تقی­‌زاده خامسی» شهردار مشهد با گرامی‌داشت یاد و خاطره فرماندهان شهید خراسان، اظهار داشت: همه شما پیشکسوتان دفاع مقدس در جنگ حضور داشتید و کشور به دست شما نجات پیدا کرد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، همه به این فکر بودند که در جنگ پیروز شویم، شاید اختلافاتی در استراتژی و تاکتیک وجود داشت اما در هدف، همه یکدل بودند و هیچ اختلافی نداشتند.

شهردار مشهد ادامه داد: به نظر من امروز تنها چیزی که امنیت پایدار کشور را تهدید می ­کند مسئله تفرقه است.

تقی ­زاده خامسی با اشاره به معضلات شهری خاطرنشان کرد: اگر پیشکسوتان دفاع مقدس به دنبال آن هستند که یک جبهه مقاومت را برای خود تعریف کنند، به میدان بیایند و هر کس به هر اندازه که می­‌تواند شهرداری و شورای شهر مشهد را در حل مشکلات شهری کمک و یاری کند.

وی ادامه داد: شما به واسطه شرایط سختی که در جنگ داشتید اما از ایران اسلامی دفاع کردید و در این دفاع شاهد شهادت همرزمان‌تان بودید، به همین دلیل کشورتان را دوست دارید اما خیلی­‌ها که این وقایع را ندیده‌اند مدعی هستند. شما که دیدید و هستید باید خودتان را در شهر مشهد خلاصه کنید و ما را در حل مشکلات کمک کنید.

شهردار مشهد تأکید کرد: با توجه به این‌که ساختار شورای شهر مشهد از ایثارگران دفاع مقدس هستند و در این عرصه حضور پیدا کردند تا خدمت‌رسانی کنند، شما نیز خودتان را از آن‌ها جدا ندانید و همدیگر را حس کنید. من از این‌که شما را دیدم انرژی گرفتم، این انرژی باید تبدیل به خدمت شود. انتظار ما این است که در کنار ما باشید تا با همدیگر مشکلات شهری را حل کنیم.

تقی‌زاده خامسی در بخش پایانی سخنانش گفت: فرهنگ باید سینه به سینه منتقل شود. اگر به دنبال آن هستیم که مرکز فرهنگی دفاع مقدس که مرکزی برای نشر معارف آن دوران است در این استان احداث شود، باید به مردم اطلاع ­رسانی کرده و آن‌ها را از کم و کیف کار مطلع کنیم و با شفاف ­سازی نظر مردم را به این کار ارزنده جلب کنیم.

در ادامه این نشست امیر «محمد کاظم تارخ» مشاور نظامی و امنیتی استاندار خراسان رضوی طی سخنانی اظهار داشت: اگر می خواهیم به امنیت پایدار برسیم و وطن دوستی را افزایش بدهیم، باید فرهنگ و معارف دفاع مقدس را ترویج دهیم.

وی افزود: باید دفاع قدس را بر سردر دنیا نصب کنیم تا آیندگان نیز دفاع مردم ایران اسلامی را خط مشی خود قرار دهند.

در ابتدای این نشست سردار «عباس شاملو»، سردار «جواد اکبیا» و «جعفر ملکی» در سخنانی به ضمن ضروری دانستن ترویج فرهنگ دفاع مقدس به سرعت بخشیدن در عملیات اجرایی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس و احصاء تاریخ شفاهی رزمندگان خراسان رضوی تأکید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار