سردار کمالی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اجرای طرح «کسر خدمت فرزندان ایثارگران» منتظر نظر مجلس است

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اجرای طرح «کسر خدمت فرزندان ایثارگران» که سالانه 20 هزار نفر طبق آن کسر خدمت دریافت خواهند کرد، عادلانه نیست و طرحی را به مجلس ارائه کرده‌ایم تا طبق آن تمامی فرزندان ایثارگران از کسر خدمت برخوردار شوند.
کد خبر: ۲۷۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ - 30January 2018

منتظر نظر مجلس در خصوص کسری خدمت فرزندان ایثارگران هستیم/ ستاد کل نیروهای مسلح مدافع همه ایثارگران استسردار «موسی کمالی» رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، در ‌ خصوص اجرای طرح «کسر خدمت فرزندان ایثارگران» اظهار داشت: قرار بود طبق تفاهم مجلس با ستاد کل نیروهای مسلح سالانه حداکثر 20 هزار نفر از فرزندان ایثارگران که از امتیاز بالاتری برخوردارند، کسر خدمت و یا معافیت دریافت کنند.

وی افزود: این تفاهم بنا بر نظر مجلس مبنی بر اینکه تعداد مشمولان در هر سال بیشتر از 20 هزار نفر نخواهد بود، صورت گرفت؛ در صورتی که ما معتقد بودیم که این رقم صحیح نیست؛ چرا که تعداد فرزندان ایثارگران مشمول در هر سال بیشتر خواهد بود و در نظر گرفتن این تعداد عادلانه نیست و تعداد محدودی را در بر می‌گیرد.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: در مدت زمان اعلام شده، 357 هزار نفر از ایثارگران که فرزند ذکور خدمت نکرده داشتند، در طرح ثبت‌نام کردند که به نظر می‌رسد حدود 30 درصد نیز از ثبت‌نام جا مانده‌اند. از این تعداد 294 هزار نفر در سن مشمولیت هستند که می‌توانند از کسر خدمت استفاده کنند. همچنین 212 هزار نفر سابقه 24 ماه ایثارگری به بالا دارند که از این تعداد 127 هزار نفر در سن مشمولیت هستند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم طرح مذکور را اجرا کنیم، این طرح امسال شامل ایثارگرانی خواهد شد که سابقه ایثارگری با 28 و 29 ماه دارند، در حالی که اکنون تعداد افراد بسیاری با سابقه ایثارگری 24، 25 ، 26 و 27 ماه والدین در حال گذراندن دوره خدمت هستند. سال آینده نیز تنها 20 هزار نفر دارای سابقه 26 و 27 ماه ایثارگری می‌توانند از این طرح استفاده کنند و کسری خدمت به تمامی این افراد تعلق نمی‌گیرد و این تبعیض آمیز خواهد بود.

سردار کمالی ادامه داد: لذا راهکاری را به مجلس ارائه دادیم تا به صورت نسبی کسر خدمت به تمامی فرزندان ایثارگران تعلق گیرد و از این تسهیلات برخوردار شوند و اکنون منتظر اعلام نظر مجلس هستیم.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد: تمامی ایثارگران بدانند که ستاد کل نیروهای مسلح خواهان استفاده تمام ایثارگران از کسر خدمت به صورت نسبی است لیکن عده‌ای صرفاً دنبال استفاده تعداد محدودی با امتیاز بالا هستند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار