قاضی‌زاده هاشمی:

وزارت بهداشت باید ناظر بر بیمارستان‌ها باشد، نه مدیر آن‌ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه مشترک با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مخالف این هستم که بیمارستان‌ها توسط ما اداره شوند. وظیفه ما نظارت است؛ چون اگر بخواهیم توامان خدمات ارائه دهیم، کیفیت خدمات کم می‌شود.
کد خبر: ۲۷۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ - 30January 2018

وزارت بهداشت باید ناظر بر بیمارستان‌ها باشد نه مدیر آنهابه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست بررسی اقدامات مشترک برای راه اندازی مراکز تخصصی، توانبخشی ایثار در سراسر کشور با حضور حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز (سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه) در سالن جلسات بنیاد شهید برگزار شد.

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، در این نشست تامین نیروی تخصصی در بحث درمان ایثارگران را از مشکلات اساسی دانست و اظهار داشت: تعرفه توانبخشی بر اساس کار باید مشخص شود و به بیمه ها و بیمه مرکزی برسد تا از بیمه ها استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: تجهیز بیمارستان ساسان به خصوص داروخانه آن توجه خاص می طلبد.

توانبخشی حلقه مغفول درمان است

قاضی زاده هاشمی در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث توانبخشی گفت: حلقه چهارم بحث درمان، توانبخشی است که در کشور کمتر به آن توجه می شود. تاکنون با توجه به مشکلات اعتباری در این حوزه، سرعت رفع نواقص قابل قبول بوده است ولی آرزو داریم مراکز درمانی به بیمارستان تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: امیدوارم هلال احمر که در حوزه درمان نیز فعال بوده است در کنار بنیاد شهید قرار گیرد و این خدمت مغفول مانده را به سرانجام برسانیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اگر توانبخشی را بتوانیم در کشور سامان دهیم بسیاری از اعمال جراحی نیاز نیست.

قاضی زاده هاشمی با بیان این نکته که در مشهد قرار نیست مرکز توانبخشی دایر کنیم، افزود: ترجیح می دهیم بنیاد شهید و هلال احمر سرمایه گذاری کنند تا بتوانیم تعرفه ها را تعریف کرده و بیمه ها که به نفعشان هست از طرح ها حمایت کنند.

اولویت کار با استان خوزستان است

وی بیان داشت: اگر در استان خوزستان کاری بر زمین مانده اولویت اول است. چرا که همه مدیون این استان هستیم. از نظر تجهیزات مستقیم نمی توانیم کمک کنیم ولی برای واردات وسایل تخصصی هیات ارزی می تواند کمک کننده باشند.

قاضی زاده هاشمی عنوان داشت: مراکز توانبخشی می تواند مرکزی برای دانشگاه ها باشد. باید بتوانیم شرایط حضور بخش خصوصی را فراهم کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام آمادگی همکاری گفت: مخالف این هستم بیمارستان ها توسط ما اداره شوند، وظیفه ما نظارت است چون اگر بخواهیم توامان خدمات ارائه دهیم کیفیت خدمات کم می شود.

درخواست وزیر بهداشت برای تعیین وضعیت فوت شدگان حین خدمت درمانی

قاضی زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به افرادی که حین خدمت درمانی جان خود را از دست داده اند اشاره کرد و پیگیر وضعیت آنان در بنیاد شهید شد. وی در این‌باره گفت: تعدادی از همکاران ضمن خدمت جان خود را از دست می دهند. ما تفاوتی بین آن ها و کسانی که در حوادث اخیر مثل کشتی سانچی و یا حادثه پلاسکو جانشان را از دست داده اند نمی بینیم و انتظار می رود به عنوان شهدای خدمت تلقی شوند. در حادثه بالگرد فارس بخشی از گروه پروازی شهید محسوب شدند اما گروه درمانی به عنوان شهید خدمت تلقی نشدند.

پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور نیز در این نشست گفت: 41 هزار ایثارگر به عنوان پرسنل وزارت بهداشت داریم. افرادی داریم که حین انجام وظیفه جان خود را از دست دادند. 37 نفر از پرسنل اورژانس در حوادث ترافیکی یا سقوط بالگرد مرحوم شدند و 31 پرستار داریم که در حین کار دچار حادثه شدند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها