با کاروان دسته گل‌های پرپر انقلاب در یزد (۲)

مردم قهرمان استان یزد در طول مبارزات خود علیه رژیم ستم‌شاهی و با هدایت‌های سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله «محمد صدوقی (ره)» نقش مؤثری در تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی ایفا کرده‌اند و در این مسیر پر افتخار، ۲۱ تقدیم میهن اسلامی کردند.
کد خبر: ۲۷۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ - 11February 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، مردم قهرمان استان یزد در طول مبارزات خود علیه رژیم ستم‌شاهی و با هدایت‌های سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله «محمد صدوقی (ره)» نقش مؤثری در تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی ایفا کرده‌اند.

آن‌ها در این مسیر پر افتخار، شهیدان بسیاری را تقدیم استقرار جمهوری اسلامی کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به ۲۱ شهید دوران پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

مبارزه با طاغوت که از سال‌ها پیش در ایران اسلامی شروع شده بود در سال‌های نزدیک به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به اوج رسید.

خیابان‌ها، مرکز تجمع و اظهار نفرت و انزجار از طاغوت بود؛ در اوج نهضت امام آن‌گاه که جوانان انقلابی یزد سعی در تسخیر ساواک این لانه فساد و جاسوسی رژیم ستم شاهی را داشتند، بعضی از آن‌ها هدف گلوله یا باتوم مأموران رژیم قرار گرفتند و با خون پاک خویش نهال تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

با کاروان شهیدان دوران انقلاب در یزد(2)

کاظم دیاله

۵ فرودین‌ماه سال ۱۳۳۶ در روستای «شمسی» از توابع شهرستان «اشکذر» به دنیا آمد؛ پدر محمدرضا «مقنب» بود و مادرش «فاطمه» نام داشت؛ تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و سیمان‌کار بود.

سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد و ۱۷ آذر‌ماه همان سال هنگام شرکت در تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی در حسینه‌ شمسی رستاق بر اثر اصابت گلوله به قلبش به شهادت رسید. پیکر وی در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

 

با کاروان شهیدان دوران انقلاب در یزد(2)

محمدحسین پارسائیان

دهم آبان‌ماه سال ۱۳۳۳ در روستای «عیض آباد» از توابع شهرستان یزد متولد شد؛ پدرش «حسن» قصاب بود و مادرش «ربابه» نام داشت. تا پنجم متوسطه در رشته ریاضی درس خواند.

سال ۱۳۵۲ ازدواج کرد صاحب ۲ فرزند پسر شد. ۲۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۵۷، هنگام تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکر وی در گلزار شهدای حسینه‌ی حضرت ابوالفضل (ع) خیر آباد به خاک سپرده شد.

فراز‌هایی از وصیت‌نامه شهید:

خواهرم حجاب‌تان را حفظ کنید و مانند حضرت زینب (ص) صبور پیشه نمایید.

فرزندان خود را به خوبی تربیت کنید.

برادرم راه مرا ادامه دهید و هیچ‌گاه خداوند را در کارهای‌تان فراموش نکنید.

 

با کاروان شهیدان دوران انقلاب در یزد(2)

 

محمدعلی قانعی

۱۴ شهریورماه سال ۱۳۳۷ در «اردکان» متولد شد؛ پدرش «حسین» بنّا بود و مادر «سکنیه» نام داشت؛ تا ششم ابتدایی تحصیل کرد و به شغل بنایی در کنار پدرش مشغول بود.

۲۶ تیرماه سال ۱۳۵۷ در درگیری علیه رژیم شاهنشانی در اردکان با اصابت گلوله عوامل شاه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

با کاروان شهیدان دوران انقلاب در یزد(2)

محمد زارع‌زاده

یکم فروردین‌ماه سال ۱۳۴۳ در شهرستان یزد به دنیا آمد؛ پدرس «اکبر» در مرغ‌داری کار می‌کرد و مادرش «ربابه» نام داشت. دانش آموز سوم راهنمایی بود.

۲۷ دی‌ماه سال ۱۳۵۷ در یزد توسط نیرو‌های ساواک بر اثر اصابت گلوله به گردنش شهید شد و پیکر وی در گلزار شهدای روستای بغداد آباد مهریز به خاک سپرده شد.

 

با کاروان شهیدان دوران انقلاب در یزد(2)

محمد حسین‌راد

۱۵ تیرماه ۱۳۳۹ در «تفت» متولد شد؛ پدرش «یحیی» و مادرش «صفیه» نام داشت؛ دانش آموز چهارم متوسطه بود که ۱۴ دی ماه ۱۳۵۷ در درگیر مسلحانه در میدان توحید به دست سربازان رژیم شاهنشاهی شهید شد.

محمدرضا دیزوی

سال ۱۳۳۶ در «بنادکوک» متولد شد؛ پدرش «علی‌اصغر» کشاورز بود و مادرش «سکینه» نام داشت. از همان کودکی بسیار سخت کوش بود و در تمام مراسم‌های مذهبی محله‌شان شرکت می‌کرد و در کنار آن با پدرش در کار کشاورزی نیز همکار می‌نمود.

وی ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۵۷ در تظاهرات مردمی سرپل نواب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

 

با کاروان شهیدان دوران انقلاب در یزد(2)

محمدرضا هدایتی

۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۳۶ در شهرستان یزد متولد شد؛ پدرش «شکرالله» کارمند بود و مادرش «ملیحه» نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند.

مربی آموزش و رانندگی بود که ۱۸ دی‌ماه سال ۱۳۵۷ در یزد بر اثر پرتاب نارنجک توسط نیور‌های ساواک به شهادت رسید. پیکرش در گلزار شهدای «خلدبرین» خاکسپای شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار