حجت‌الاسلام شهیدی:

آیین‌نامه مصادیق شهدای خدمت در حال تدوین است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشریح وضعیت «شهدای خدمت» از تدوین آیین‌نامه‌ای در خصوص این شهدا خبر داد.
کد خبر: ۲۷۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ - 30January 2018

جزئیات وضعیت «شهدای خدمت»/ آیین‌نامه مصادیق شهدای خدمت در حال تدوین استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست بررسی اقدامات مشترک برای راه اندازی مراکز تخصصی، توانبخشی ایثار در سراسر کشور که صبح امروز (سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه) با حضور دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن جلسات بنیاد شهید برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های ما نسبت به ایثارگران درمان و توانبخشی جانبازان است لذا از سال 86 تصمیم گرفتیم در مراکز استان‌ها مرکز فرهنگی ـ  ورزشی ـ توانبخشی ایثار را با هدف خدمت‌رسانی به این عزیزان بسازیم.

وی افزود: در کل کشور 655 هزار متر مربع برای این کار اختصاص داده شد که 367 هزار متر مربع را برای ساختمان و 111 هزار متر مربع را برای مرکز توانبخشی در نظر گرفتیم و تصمیم داریم مرکز توانبخشی را گسترش داده تا علاوه بر ایثارگران افراد عادی را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

شهیدی با اشاره به مشکلات تجهیز مراکز توانبخشی گفت: این مورد کمک وزارتخانه را می‌طلبد چرا که در مواردی ساختمان تخصیص داده شده است ولی هزینه تجهیز آن‌ را نداریم که در همین راستا استان‌های محروم و با جمعیت ایثارگری بالا، باید در اولویت قرار گیرند.

وی در تشریح وضعیت شهدای خدمت تصریح کرد: مصادیقی برای شهدا داریم. اگر افرادی که از دنیا می‌روند، شواهد و اسناد این مصادیق مشمول حال آنان شود، شهید خدمت محسوب می‌شوند. بعد از حوادث پلاسکو و غیره در حال نوشتن آیین‌نامه‌ای هستیم که مصادیق شهدای خدمت را واضح‌تر کند و نهایتا این آیین‌نامه باید به تصویب دولت و یا مجلس برسد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ماموریت نیروهای نظامی و انتظامی معین است. مسلم است شهدای خدمت فقط در گلزارهای شهدا دفن می‌شوند و باقی خدمات با وزارتخانه خودشان است؛ چرا که با شهدای دفاع مقدس فرق دارند. وضعیت شهدای منا و سایر شهدا هم در مجلس بحث شد و ما گفتیم مصادیق ما اگر اجازه دهد زیر پوشش بنیاد شهید قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار