شهيد حسن رجب‌زاده:

آینده مملکت به دست جوانان ساخته می‌شود، به جوانان اعتماد کنید

شهید «حسن رجب‌زاده» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: آینده مملکت به دست جوانان ساخته می‌شود، به جوانان و نوجوانان اعتماد کنید و آن‌ها را برای خدمت به جامعه اسلامی تربیت کنید.
کد خبر: ۲۷۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ - 02April 2018

آینده مملکت به دست جوانان ساخته می‌شود، به جوانان اعتماد کنیدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اردبيل، «حسن رجب زاده» دهم مرداد‌ماه سال ۱۳۳۳ در شهرستان اردبیل دیده به جهان گشود. پدرش حسین، بازنشسته بهداری بود و مادرش فاطمه نام داشت. حسن از فوتبالیست‌های معروف اردبیل بود و با توجه به مهارتی که در دروازه‌بانی داشت به «حسن گلر» معروف شده بود.

تا پایان دوره کاردانی در رشته «تربیت بدنی» درس خواند. معلم بود که سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد.

با شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۵ با سمت فرمانده دسته در «فاو» عراق بر اثر اصابت ترکش به پا و سر شهید شد. مزار این شهید والامقام در گلزار شهدای «علی‌آباد» اردبیل واقع است. برادرش «رحیم» نیز قبل از وی در ۲۵ اسفند‌ماه سال ۱۳۶۳ در جزیره مجنون و در بحبوحه عملیات «بدر» به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید «حسن رجب‌زاده»:

من به نوبه خود با آگاهی به ندای حسین زمان، لبیک گفته و عازم جبهه شدم تا شاید من نیز دِین خود را به اسلام عزیز ادا نمایم. خداوند مرا در این راه استوار و پایدار نماید. اکنون که این سعادت به من دست داده تا عازم جبهه شوم، این را مدیون شما پدر با ایمان هستم که در تربیت من زحمت زیادی کشیدی تا راهم را خوب انتخاب نمایم.

و، اما مادرم! می‌دانم که در بزرگ کردنم زحمت کشیدی و با ایمانی کامل مرا عازم جبهه نمودی. امیدوارم مرا حلال نموده و با صبر و استقامت شهادتم را تحمل کنی.

همیشه در خط امام بوده، در مراسم مذهبی و نماز جمعه شرکت کرده، حتما بچه‌ها را همراه خود به نماز ببرید تا از کودکی عادت به آن کنند. آینده مملکت به دست جوانان ساخته می‌شود، به جوانان و نوجوانان اعتماد کنید و آن‌ها را برای خدمت به جامعه اسلامی تربیت کنید.

اما خواهرم! شما نیز حجاب خود را حفظ کرده، همیشه از اسلام عزیز دفاع کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار