رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین خبر داد؛

اجرای سه هزار عنوان برنامه ویژه دهه‌ فجر در قزوین

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر سه هزار عنوان برنامه در سطح استان قزوین اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۷۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ - 30January 2018

سه هزار عنوان برنامه در ایام الله دهه‌ی فجر در قزوین برگزار می‌شودبه گزارش دفاع پرس از قزوین، حجت‌الاسلام «علی قابل» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که امروز به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی مردمی‌ترین انقلاب در کشور است که ۳۹ سال را با وجود کوران حوادث و انواع توطئه‌های دشمن پشت سر گذاشته است.

وی افزود: انقلاب اسلامی، انقلابی بود که از بطن مردم برخاست و رژیم شاهنشاهی با وجود حمایت قدرت‌های بزرگ از او نتوانست پابرجا بماند و در نهایت شکست خورد.

این مسئول با بیان اینکه انقلاب اسلامی رژیم شاهنشاهی را در هم شکست و به پیروزی رسید ادامه داد: دشمنان در این ۳۹ سال لحظه‌ای کشور ما را آرام نگذاشتند و هر روز یک توطئه را طراحی می‌کنند.

قابل خاطرنشان کرد: ما فتنه منافقین را زمانی از ایران ریشه کن کردیم که جنگ تحمیلی هم آغاز شد و این جنگ تا ۸ سال طول کشید در حالی که تمام دنیا به صدام کمک می‌کردند و اما هیچ‌ کس از ایران حمایت نمی‌کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: کشورهای اروپایی سلاح‌های شیمیایی را در اختیار صدام گذاشتند و اما ایران اسلامی حتی به سلاح‌های ابتدایی هم نیازمند بود.

انقلاب اسلامی توانست قدم‌های بزرگی در همه میدان‌ها بردارد

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی توانست قدم‌های بزرگی در همه میدان‌ها بردارد و اگر به مردم و جوانان بااستعداد این مرز و بوم میدان داده شود، می‌توانند در همه عرصه‌ها تلاش کنند و به موفقیت برسند.

این مسئول یادآور شد: در دوره رژیم شاهنشاهی که مدعی بودند ما به دروازه‌های تمدن رسیده‌ایم جمعیت دانشجویان کشور ۱۶۰ هزار نفر بود و اما امروز جمعیت دانشگاهی ما ۴ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۱۲ نفر است که نشان دهنده شاخص رشد علمی است.

قابل افزود: ایران اسلامی توانسته است در زمینه علم و دانش ۱۱ درصد نسبت به شاخص جهانی رشد کند و در حوزه‌های مختلف تولیدات داخلی را به کشورهای خارجی صادر کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: در دوره رژیم شاهنشاهی و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود اینکه کشورهای بزرگ دنیا رابطه مستحکمی با ایران داشتند، اما نمی‌توانست امنیت خود را تأمین کند و به مستشاران خارجی محتاج بود.

وی با بیان اینکه ایران، داعش را در سوریه و عراق زمین‌گیر کرد گفت: ایران اسلامی امروز هم امنیت خود را تأمین کرده و هم در منطقه آرامش و امنیت ایجاد کرده است. همچنین تنها جمهوری اسلامی ایران بود که برای اولین بار به داعش اخطار داد و آن را عملیاتی کرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه شک نداریم به تعبیر امام راحل و مقام معظم رهبری دست توانمند امام زمان (عج) پشتیبان این انقلاب است عنوان کرد: ما در حالی سی‌ونه‌ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرم که دشمنان تحریم‌های زیادی علیه ایران اعمال می‌کنند.

۲۲ کمیته ستاد بزرگداشت دهه فجر در قزوین تشکیل شد

قابل اضافه کرد: ۲۲ کمیته ستاد بزرگداشت دهه فجر در قزوین و ۱۸ کمیته در هر شهرستان فعال شدند و اولویت‌های کاری ستادها پیرامون تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، توطئه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی و نه شرقی نه غربی بودن انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: نکته دیگری که سرلوحه برنامه‌های بزرگداشت یوم الله دهه فجر قرار دارد حمایت از همه ملت‌های مظلوم بر اساس دستورات قرآنی و اسلام است.

وی با بیان اینکه امروزه دشمن سعی می‌کند ما را در یک محاصره سیاسی اقتصادی و بین‌المللی قرار دهد تأکید کرد: مسئله دیگری که باید در این ایام مورد توجه باشد خانه و خانواده است چراکه دشمن خانواده‌های ما را مورد هجمه قرار داده و سعی دارد با شبیخون فرهنگی این نهاد اصلی در کشور را از هم بپاشد.

این مسئول با تأکید بر توجه به جامعه جوانان گفت: برنامه دیگر دشمن هدف قرار دادن جوانان است و می‌خواهد با ایجاد فضای مسموم تبلیغاتی آن‌ها را منحرف کند، اما جوانان ما آگاه و هوشیار هستند.

قابل با اشاره به اغتشاشات اخیر تصریح کرد: علت اصلی اغتشاشاتی که چند روز بیشتر هم در کشور به طول نینجامید فضاسازی دشمن از طریق شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه تلگرام بود، لذا مسئولین باید به فکر در اختیار گرفتن شبکه‌های اجتماعی ساخت داخل باشند و از آن‌ها حمایت کنند.

۳ هزار برنامه در طول ایام الله دهه فجر در قزوین اجرا می‌شود

این مسئول خاطرنشان کرد: ۳ هزار برنامه در طول ایام الله دهه فجر در استان قزوین اجرا می‌شود که از روز 11 بهمن‌ها با تجمع طلاب در سالن سازمان تبلیغات اسلامی آغاز خواهد شد و در روز 12 بهمن موتورسواران در ساعت 9:30 به میان مردم رفته و گلزار شهدا را گل‌باران خواهند کرد که پس از آن به دیدار نماینده ولی فقیه در استان خواهیم رفت.

وی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری بیش از یک هزار پروژه در دهه فجر گفت: زنگ گلبانگ انقلاب در چهاردهم بهمن در مدرسه شاهد نرگس با حضور نماینده ولی فقیه به صدا درمی‌آید و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی و ورزشی، نشست‌های صالحین و کرسی‌های آزاد اندیشی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه در ۴۰ مسجد به استقبال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خواهیم رفت، افزود: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری جشنواره علمی ادبی، سر دادن ندای الله اکبر در شب ۲۲ بهمن، اعزام مبلغ و سخنران به مناسبت این ایام به روستاها، تزئین و فضاسازی شهرها و برگزاری مراسم ویژه بانوان در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌ها است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در شهر قزوین از ۳ مسیر از مقابل ۳ مسجد که در این مسیرها وجود دارد در جهت تبیین جایگاه مساجد و پاسخ محکم به کسانی که در اغتشاشات اخیر به اماکن مذهبی توهین کردند، برگزار خواهد شد.

وی در پایان متذکر شد: راهپیمایی ۲۲ بهمن از مقابل مسجد امام حسین (ع) واقع در خیابان طالقانی، مسجد ثارالله در خیابان میرعماد و مسجدالنبی (ص) در خیابان امام خمینی (ره) آغاز و به سمت خیابان شهدا ادامه می‌یابد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی در این روز نماز وحدت بخش را در مسجد جامع با حضور مردم برپا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار