وصیت‌نامه شهید مهدی عرب/ صبر زیباترین صفت اسلامى است

شهید عرب در وصیت‌نامه خود آورده است: «مادرم صبر را که زیباترین صفت اسلامى است از خصایص خود قرار بده.»
کد خبر: ۲۷۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ - 30January 2018

وصیت‌نامه شهید مهدی عرب/ صبر زیباترین صفت اسلامى است

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «مهدی عرب» ۲۰ شهریور ۱۳۴۶ در محلات استان مرکزی چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام ۱۷ مهر ۱۳۶۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در قاموس شهادت واژه وحشت نیست. (امام خمینى)

ملتى که شهادت براى او سعادت است پیروز است. (امام خمینى)

خداوندا از تو خواستارم که هر وقت مقرر شده بمیرم و در بستر نمیرم در راه خدا کشته شوم و این آرزوى من بود که به او رسیدم.

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و درود و رحمت خداوند بر امام امت و سلام بر فرمانده و رهبرمان امام خمینى نایب بر حق بقیة الله الاعظم، سلام و درود و رحمت خداوند بر شما ملت حزب‌الله بر شما پیروان ایثارگر روح الله و بر شما عاشقان لقاءالله.

خدمت پدر و مادر مهربانم سلام

سلام عرض مى‌کنم پس از تقدیم عرض سلام، سلامتى شما را از درگاه خداوند بزرگ خواهانم و امیدوارم که در زندگى خوش و خرم بوده باشید و امیدوارم به این وصیت‌نامه من گوش فرا داده و به آن چه گفته‌ام عمل کنید فرزند شما مهدى عرب.

خطاب به پدرم اى پدربزرگوارم پدرى که سال‌ها رنج و زحمت کشیده‌اى تا بتوانى فرزندى بزرگ کنى و تقدیم اسلام نمایى. اى پدر ارجمندم من را حلال کن و با استقامت و صبر و شکیبایى از انقلاب اسلامى دفاع کن. مبادا ناراحت بشوى بلکه خوشحال باش و افتخار کن که فرزندت در راه خدا به این مقام بزرگ و پرافتخار رسیده است، اى پدر و مادر عزیزم مبادا شما در دورى من گریه کنید، چون گریه تمامى شما‌ها باعث ناراحتى من مى‌شود، پس شما از مرگ من خوشحال باشید و به همدیگر تبریک و تهنیت عرض نمایید و امیدوارم همیشه در زیر سایه رهبر بزرگ اسلام و قائد عظیم الشان امام خمینى تنها یاور اسلام و نور ایمان در عصر فعلى مستدام بوده و سخنان پیامبر گونه او را از جان و دل خریده و عمل نمایید.

اى مادر مهربان و عزیزم سلام، فرزندت را از هزاران فرسنگ راه بپذیر حلالم کن مبادا شما در دورى من گریه کنى. خوشحال باش و افتخار کن که همچنین فرزندى را در راه خدا تقدیم کردى و افتخار کن که فرزندت در راه خدا به این مقام بزرگ رسیده است و امیدوارم که شما هم مانند دیگر مادر شهیدان صبر و شکیبایى از خود نشان داده و تو صبر را که زیباترین صفت اسلامى است از خصایص خود قرار دهید و مانند اماممان که در غم شهادت فرزند عزیزش آقا مصطفى تنها گفتن انا لله و انا الیه راجعون اکتفا کرد تو هم با بردباریت مشت محکمى بر دهان دشمنان اسلام بزن.

اى خواهر مسلمانم مبادا ناراحت شوید شما هم مانند پدر و مادرم از خود صبر و شکیبایى نشان دهید و مانند زینب (س) که تا آخرین لحظات زندگى یاور امام حسین (ع) بود و بعد از شهادت او ادامه دهنده راه او و پیام‌رسان خط سرخ او بوده تو نیز مانند او باش و در همه حال کوبنده منافقین حیله‌گر و دشمنان امام باشی.

اى برادر عزیزم مبادا شما با از دست دادن برادرتان روحیه خود را ببازى، خوشحال باشید و افتخار کنید که همچنین برادرى را در راه خدا تقدیم کرده‌اید و برادرتان در راه خدا به این مقام بزرگ رسیده است و من از شما برادران مى‌خواهم که شما هم راه مرا ادامه دهید برادران عزیزم راه مرا همان راه اسلام و مسلمین و پیروى از امام است ادامه دهید و در همه حال یاور ستمدیدگان باشید و دشمن مستکبران خارجى و داخلى باشید.

مهمترین وصیت من این است که ۲ سال براى من نماز و روزه به جا آورید خداوند همیشه حافظ و یارتان باشد و شما را حفظ نماید و در زندگى و در زیر سایه اسلام پیروز و موفق و شاد باشید.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار

خدانگهدار، فرزند شما مهدى عرب ۱۳۶۱/۴/۲۹»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار