مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

کتاب عکس شهدای جهاد کشاورزی استان مرکزی چاپ می‌شود

«مصطفی مشایخی» گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، این آمادگی را دارد تا کتاب عکس شهدای جهاد کشاورزی استان را با همکاری این این اداره‌کل در سال آینده منتشر کند.
کد خبر: ۲۷۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷ - 30January 2018

اعلام آمادگی حفظ آثار استان مرکزی برای چاپ کتاب عکس شهدای جهادبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (سه‌شنبه) در جریان بازدید از گنجینه شهدای اداره‌کل جهاد کشاورزی استان، با اشاره به لزوم حفظ و نشر آثار مربوط به دفاع مقدس و گنجینه با ارزش جنگ تحمیلی، اظهار داشت: در واقع حفظ مقدمه‌ای بر نشر آثار ارزشمند دفاع مقدس است که می‌تواند گنجینه‌ای عظیم در اختیار نسل‌های آینده قرار دهد.

وی افزود: گذر زمان متأسفانه می‌تواند تحریف و یا فراموشی خاطرات دفاع مقدس را به دنبال داشته باشد که مقام معظم رهبری نیز در این خصوص، این ۲ مورد را از جمله آفت‌های تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی دانست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: جمع آوری نزدیک به ۲۰۰ هزار سند و ۸۰ هزار عکس در حوزه دفاع مقدس، حرکتی مؤثر در راستای حفظ آثار جنگ تحمیلی است.

مشایخی با اشاره به همکاری و مشارکت هرچه بیشتر میان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی و اداره‌کل جهاد کشاورزی استان، گفت: با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده میان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و کانون «سنگرسازان بی‌سنگر»، همواره به دنبال این هستیم که بتوانیم مشارکت‌های هرچه بیشتر در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های این مجموعه در مسیر اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های اساسی و اصلی فعالیت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در بحث مربوط به تاریخ شفاهی و مصاحبه با رزمندگان، پیشکسوتان و خانواده شهدا و ایثارگران است که یکی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه، بهره‌مندی از ظرفیت دانشجویان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: با همکاری دانشجویان درس «آشنایی با دفاع مقدس»، توانسته‌ایم بخش‌های مربوط به پیاده‌سازی تاریخ شفاهی را انجام دهیم.

مشایخی با تأکید بر ظرفیت‌های جهاد کشاورزی و کانون «سنگرسازان بی‌سنگر» استان مرکزی گفت: با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های اداره‌کل جهاد کشاورزی استان و کانون «سنگرسازان بی‌سنگر» می‌توانیم به طور میانگین سالانه تولید ۲ کتاب و فیلم را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها