آقای ترامپ هفت تریلیون دلار کجا رفت؟

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که هفت تریلیون دلار برای جنگ‌ها و عملیات نظامی در خاورمیانه بر اساس ارزیابی‌های ماه دسامبر گذشته پرداخت شده است.
کد خبر: ۲۷۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ - 30January 2018

آقای ترامپ هفت تریلیون دلار کجا رفت؟به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا اعلام کرد که هفت تریلیون دلار برای جنگ‌ها و عملیات نظامی در خاورمیانه بر اساس ارزیابی‌های ماه دسامبر گذشته پرداخت شده است. رئیس جمهوری امریکا روشن نکرد که شرکت‌های امریکایی چقدر از قرارداد‌های فروش سلاح به کشور‌های خاورمیانه پول به جیب زده اند و کسی هم نیست از او بپرسد که نتایج این پرداخت‌ها چه بوده است. کشور‌های خاورمیانه بعد از پرداخت این هزینه نظامی هنگفت در چه حال و روزی هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا نمی‌گوید که امریکا برای این کشور‌ها چقدر پول صرف صنعت و بهداشت و مبارزه با بیماری‌ها و خدمات و امکانات کرده است، البته نمی‌گوید برای این که همه این پول‌هایی که پرداخت شده صرف ویرانی شهر‌ها و استفاده از موشک‌ها و آزمایش سلاح‌های جدید شده، او از خودش نمی‌پرسد هر فرد در این کشور‌ها از این تریلیون‌ها دلار چه نسیبی برده است.

این پول‌ها عراق و افغانستان و سوریه و لیبی و یمن را ویران کردند و میلیون فقیر را به کشور‌های جهان فراری دادند و میلیون‌ها کودک را از میهن هایشان محروم کردند و بدون خانه یا آموزش یا زندگی مناسب پناهنده در همه کشور‌های دنیا کردند.

این پول‌ها برای ساخت زندگی جدید برای ساکنان این منطقه از جهان کفایت می‌کرد. این پول‌ها برای ساخت هزاران کارخانه و ایجاد میلیون‌ها شغل برای بی کار‌های ملت‌های این منطقه کفایت می‌کرد. این پول همچنین می‌توانست صرف ساخت میلیون‌ها مسکن و میلیون‌ها زمین کشاورزی و میلیون‌ها مدرسه و دانشگاه و بیمارستان شود.

چرا امریکا این پول‌ها را برای عملیات نظامی‌ای کرد که از پی آن ده‌ها دروازه تروریسم گشوده شد که همه چیز را در این کشور‌ها ویران کرد و این کشور‌ها را ده‌ها سال به عقب برد و آینده آن‌ها را تاریک کرد.

رئیس جمهوری امریکا باید از خودش بپرسد تصویر خاورمیانه‌ای که این جنگ‌ها با این پول‌ها نابود کردند چه شد. چه می‌شد اگر این پول‌ها صرف ایجاد زندگی جدید و واقعیتی جدیدی برای ملیت‌های این منطقه از جهان می‌شد تا پیشرفت کنند و دانشمند تربیت کنند و متمدن شوند.

چه می‌شد اگر این پول‌ها به فقرای این ملت‌ها می‌رسید، و به جیب بازرگانان اسلحه و تاجران جنگ طلب و حکومت‌های سرکوبگر و مستبد که خود امریکا آن‌ها را ساخت و موظفشان کرد تا رهبری این ملت‌ها را به سمت جنگ‌های داخلی و کشتار و ویرانی بر عهده بگیرند، سرازیر نمی‌شد.

آیا رئیس جمهور ترامپ امریکا را برای ویران کردن خاورمیانه یا حکام امریکا را برای پرداخت این پول‌ها محکوم می‌کند که این پول‌ها را صرف عملیات جنگی شکست خورده کردند. یا این که آن‌ها را تجارت پیشگانی امریکایی می‌داند که برای دستاورد‌ها و پول‌ها و سود‌های بیشتر جهان را ویران کردند؟

منبع: دیپلماسی ایرانی

نظر شما
پربیننده ها