تحولات میدانی عملیات «شاخه زیتون»؛

تسلط ارتش ترکیه و عناصر ارتش آزاد بر دو روستا در غرب «عفرین» سوریه

ترکیه به همراه تروریست‌های ارتش آزاد سوریه به عملیات خود در منطقه عفرین ادامه داده و امروز بر دو روستای دیگر در اطراف این شهر مسلط شدند.
کد خبر: ۲۷۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ - 30January 2018

تسلط ارتش ترکیه و عناصر ارتش آزاد بر دو روستا در غرب «عفرین» سوریهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، ارتش ترکیه به همراه تروریست‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه یازدهمین روز عملیات خود در شمال سوریه موسوم به «شاخه زیتون» را ادامه دادند.

این عملیات علیه شبه نظامیان کُرد و گروه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» در حال انجام است و ترکیه قصد دارد بر شهر کُردنشین عفرین در استان حلب سوریه مسلط شده و احتمالا از آنجا عازم شهر «منبج» شود.

وبگاه معارض عنب بلدی گزارش داد که نیروهای ترکیه‌ای امروز سه شنبه در غرب منطقه عفرین، بر روستاهای «صاتی شاغی و الخلیل» تسلط یافتند.

صاتی شاغی و الخلیل در شرق ارتفاعات «السیریاتیل» واقع در منطقه «راجو» قرار گرفته دارد. نیروهای شاخه زیتون از دو روز پیش خود را به نزدیکی راجو رسانده اند.

به گزارش عنب، عملیات نظامی ترکیه در حال حاضر بر محور راجو متمرکز است و جبهه ارتفاعات «برصایا» شاهد آرامش نسبی است.

گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که بیشتر عناصر آن کُرد هستند، اعلام کرد که حملات ارتش ترکیه به روستای «حمام» واقع در محور «جندیرس» را دفع کرده است.

نیروهای وابسته به ترکیه طی دو روز گذشته پس از تسلط بر برصایا، در برابر یگانهای کُرد پیشروی داشته اند.

بنا بر این گزارش، تروریستهای ارتش آزاد تا به امروز بر روستاهای «شنکل، های أوغلو، عرساوا، کورنی، بلی کوی، زهران و شیخ خروز» در شمال عفرین تسلط پیدا کرده اند.

این نیروها همچنین بر روستاهای «آدمانلی، بلال کوی و عمر أوشاکی» در شمال غرب عفرین، روستای حمام و روستاهای «شیخ وباسی، مرصو و حفتار» در منطقه «بلبل» و روستای «بیسکی» در محور راجو مسلط شده اند.

ستاد مشترک ارتش ترکیه در بیانیه ای مدعی شد که در جریان عملیات شاخه زیتون، 649 عنصر از یگانهای مدافع خلق را از پای درآورده است.

روزنامه الوطن سوریه در همین راستا گزارش داد که توپخانه ترکیه به شدت شهرک جندیرس و روستاهای اطراف آن از سمت غرب و جنوب غرب عفرین را بمباران میکند.

منابع محلی به این روزنامه گفتند که ارتفاعات برصایا کاملا تحت تسلط ترکیه و تروریستهای وابسته به این کشور استو اخبار مربوط به تسلط نیروهای کُرد بر آن صحت ندارد.

به گفته این منابع، ارتش ترکیه در تدارک ساخت یک برج مراقبت و یک مقر برای تجمع سربازان خود در این ارتفاعات است.

تصاویری هم در صفحات اجتماعی دست به دست میشود که در آن «اسماعیل متین» فرمانده عملیات حمله به عفرین از این منطقه بازدید کرده است.

در جریان بمباران شهر عفرین توسط ترکیه، همچنین 13 نفر از یک خانواده کشته شدند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار