جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

آمریکا به دنبال پیچیده کردن معادلات منطقه غرب آسیا

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهبرد آمریکا در منطقه غرب آسیا حفاظت از رژیم صهیونیستی است، گفت: در این راستا ایالات متحده از استراتژی ناامنی و پیچیده کردن معادلات منطقه استفاده می‌کند.
کد خبر: ۲۷۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۰ - 31January 2018

آمریکا به دنبال پیچیده کردن منطقه غرب آسیاست«محمدجواد جمالی نوبندگانی» دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس در خصوص برجام و نقش کشورهای اروپایی اظهار داشت: فرانسوی‌ها و اروپایی‌ها به دنبال سرپوش گذاشتن بر عدم انجام مسئولیت‌های کشورهای خود در رابطه با برجام هستند.

وی افزود: فرانسه که در جریان برجام نقش پلیس بد را بازی کرد، امروز در منطقه غرب آسیا راهبردهای خود را با رژیم صهیونیستی هماهنگ می‌کند و این کشور به این رژیم کودک‌کش بسیار نزدیک است.

جمالی نوبندگانی همچنین با بیان اینکه ایران در منطقه غرب آسیا کانون صلح، ثبات و آرامش است، گفت: آمریکا به دنبال این است برای حفظ بقای رژیم صهیونیستی در منطقه، ناامنی تداوم داشته باشد و مسائل منطقه‌ای را پیچیده کند که در این رابطه شاهد وقوع فتنه‌ها و آشوب‌هایی در منطقه هستیم.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: ایران هراسی نیز یکی از روش‌های ایجاد ناامنی و جمع آوری دلارهای نفتی از منطقه توسط آمریکاست که اقدامات خانم نیکی هیلی در این راستاست. همچنین آمریکا تلاش دارد، داعش را از عراق و سوریه به افغانستان بکشاند تا همچنان تهدید ناامنی و تروریسم در منطقه وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ 211 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار