یادداشت/ محمدصادق کوشکی

از حیله دشمن غفلت نشود

آمریکا برای خود در منطقه غرب آسیا منافع گسترده‌ای تعریف کرده است و به منظور دستیابی به این هدف، توطئه‌های جدیدی را در این منطقه طراحی و اجرا می‌کند.
کد خبر: ۲۷۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ - 31January 2018

از حیله دشمن غفلت نشودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمدصادق کوشکی در یادداشتی نوشت:

آمریکا برای خود در منطقه غرب آسیا منافع گسترده‌ای تعریف کرده است و به منظور دستیابی به این هدف، توطئه‌های جدیدی را در این منطقه طراحی و اجرا می‌کند.

رهبر معظم انقلاب نیز چندی پیش در زمان نابودی داعش در سوریه و عراق اعلام کرده بودند (که تأکید می‌کنم از کید دشمن غفلت نشود. آن‌هایی که با سرمایه گذاری سنگین، این توطئه شوم را تدارک دیده‌اند آرام نخواهند نشست، سعی خواهند کرد آن را در بخشی دیگر از این منطقه و یا به شکلی دیگر دوباره به جریان افکنند.)

از طرفی، افزایش بحران در افغانستان موجب می‌شود که افزایش نیرو‌های آمریکا در این کشور توسط دونالد ترامپ و هزینه کردن میلیارد‌ها دلار که برخلاف وعده‌های انتخاباتی او که از باراک اوباما انتقاد شدیدی مبنی بر نگه داشتن نیرو‌های امنیتی آمریکا در افغانستان کرده بود را قابل توضیح نماید.

شجره خبیثه داعش حاصل طراحی آمریکا و غربی‌هاست که با موتور محرکه دولت‌های مرتجع عربی تلاش کردند تسلط و آقایی خود را بر منطقه استراتژیک غرب آسیا توسعه دهند. برای اثبات این ادعا، صد‌ها و هزاران مدرک مختلف وجود دارد، آن زمان که بخش‌های عمده خاک سوریه به تصرف تکفیری‌ها در آمده بود و آن‌ها خوشحال از این پیروزی، به عراق نیز حمله کرده و بخش مهمی از این کشور را هم اشغال کرده و حتی نقشه امپراتوری داعش که از شمال آفریقا تا شرق آسیا کشیده شده بود را منتشر می‌کردند، دلیلی بر این موضوع است.

از طرفی دیگر، آمریکا مقوله اسلام تکفیری یا مسلمان‌های تکفیرنما را به جای درگیری مستقیم با انقلاب اسلامی، بخصوص بعد از حکم سلمان رشدی برای مقابله با موج انقلاب اسلامی در پیش گرفت. آن‌ها در جهت تحقق این موضوع گروه‌های عرب افغان را در قالب طالبان، القاعده و سپس داعش تشکیل دادند و هدف اصلی شان این بود که موج انقلاب اسلامی را درگیر این گروه‌ها کنند و از بیداری اسلامی که در کشور‌های مختلف در حال رشد بود، جلوگیری کنند و در مقابل برای حضور خود در منطقه نیز دلیل را ارائه نمایند. علاوه بر این آن‌ها برای این موضوع چند هدف دیگر را نیز دنبال می‌کنند:

۱- مهار انقلاب اسلامی از درون، به عبارتی آن‌ها در تلاش هستند که به جای آنکه ایران در منطقه برای مقابله با اسرائیل و صهیونیست‌ها تلاش و مبارزه کند، هزینه و وقت خود را صرف تقابل با داعش و تکفیری‌ها در کشور‌های همسایه کند و با رشد ناامنی از تفکر رهبران اسلامی در باره موضوعات دیگردر این کشور‌ها جلوگیری کند.

۲- آمریکا و برخی کشور‌های غربی درصدد هستند اسلام را مساوی با تروریست قلمداد کنند و از این رو، دقیقاً چنین الگویی را ترسیم کردند تا از طریق آن اسلام را خشن و مسلمانان را افرادی جنگ طلب به جهان معرفی کنند و برای کسانی که این ادعای آمریکا را باور نکنند، مدارک و تصاویر آشکار نشان دهند که بعد از ایجاد طالبان و القاعده در افغانستان، داعش پروژه جدید ادامه جنگ و بحران در افغانستان و منطقه است و به احتمال زیاد در همان حال که جنگ را در افغانستان ادامه خواهند داد به تدریج سطح نا امنی‌ها را از افغانستان به مناطق همجوار گسترش خواهد داد. آن‌ها شروع فعالیت داعش را از یمن آغاز کردند و سپس به سومالی، سوریه، عراق و افغانستان گسترش دادند و بعد از بازپروری این گروه در افغانستان به احتمال زیاد آن‌ها را به سمت شبه قاره هند و چین که رقبای اقتصادی آمریکا هستند، توسعه خواهند داد.

۳- هدف بعدی آمریکا از انتقال داعش به افغانستان این است که اختلافات داخلی را در کابل دامن زند و دولت وحدت ملی را که بیش از هر زمان دیگری نیازمند حفظ وحدت ملی است با مشکل و تنگنا مواجه سازد و از طرفی با گرفتن ژست دفاع از حقوق مردم افغانستان با دولت این کشور وارد جنگ شود.

منبع: قدس آنلاین

نظر شما
پربیننده ها