وزیر دفاع ترکیه:

اگر نگران غیرنظامیان نبودیم عملیات «عفرین» ۱۵ روزه تمام می‌شد

نورالدین جانیکلی در مجلس ترکیه گفت: اگر درباره غیرنظامیان در «عفرین» سوریه نگران نبودیم، این عملیات ۱۵ روزه تمام می‌شد.
کد خبر: ۲۷۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ - 31January 2018

اگرنگران غیرنظامیان نبودیم؛ عملیات «عفرین» ۱۵ روزه تمام می‌شدبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، نورالدین جانیکلی، وزیر دفاع ترکیه سه‌شنبه خطاب به قانونگذاران اظهار داشت: عملیات «شاخه زیتون» ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه تلفات غیرنظامی نداشته است. ترکیه این عملیات را به بهانه پاکسازی یگان‌های مدافع خلق (ی‌ پ‌ گ) از منطقه شمال غرب سوریه آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این عملیات بدون تلفات غیرنظامی نشان دهنده «صداقت و حساسیت» کشور ترکیه در مواجهه با این گروه تروریستی (ی‌ پ‌ گ) است که از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. باید مدت زمان این عملیات را به عنوان نشانه‌ای از حساسیت فوق‌العاده ما در قبال غیرنظامی دانست. ما از زمان آغاز عملیات عفرین 29 تن کشته شده‌اند. پنج تن از ارتش ترکیه و ۲۴ تن از ارتش آزاد سوریه در بین  ۶۴۹ عضو (ی‌ پ‌ گ) هم درحین عملیات کشته شدند.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه تاکید کرد: نیروی هوایی ترکیه 458 هدف را که به عنوان پناهگاه و انبار مهمات استفاده می‌شد، منهدم کرد. با این عملیات زمینی، چهار هزار و 370  هدف مورد اصابت قرار گرفتند.

جانیکلی همچنین از اپوزیسیون ترکیه بابت انتقاد از ائتلاف آنکارا با ارتش آزاد سوریه انتقاد کرده و گفت: آن کسانی که متحدان سوری خودشان را "تروریست" خطاب می‌کنند "بی‌سواد" و "خائن" به نیرو‌های مسلح ترکیه هستند.

اوزتورک ییلماز، معاون حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه موسوم به مردم جمهوری‌خواه سه‌شنبه به دولت ترکیه بابت ائتلاف با ارتش آزاد سوریه هشدار داد. ییلماز در پارلمان گفت: ترکیه در آینده بابت همکاری با ارتش آزاد سوریه تاسف می‌خورد، زیرا این گروه دردسرساز می‌شوند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار