در نخستین روز از دهه فجر؛

کتاب تنها شهید امدادگر استان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از رونمایی کتاب «ماهِ چهارمِه» یادنامه شهید «سیدقادر خیراندیش» تنها شهید امدادگر استان در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۲۷۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ - 31January 2018

کتاب تنها شهید امدادگر استان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، با گرامی‌داشت دهه فجر و سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: کشور و ملت شریف ایران به برکت انقلاب اسلامی به خودباوری، عزت‌مندی و استقلال دست یافتند.

وی از رونمایی کتاب «ماهِ چهارمِه» در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: این کتاب یادنامه شهید «سیدقادر خیراندیش» تنها شهید امدادگر استان کهگیلویه و بویراحمد است که در آن به مراحل مختلف زندگی شهید از دوران کودکی تا زمان شهادت پرداخته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این کتاب خاطرات مرتبط با شهید خیراندیش توسط «مرضیه جوشن» از نویسندگان استان گردآوری شده و با حمایت معاونت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و مشارکت حوزه بسیج اداره‌کل کمیته امداد استان توسط نشر مارون در شمارگان 1100 جلد منتشر شده است.

آسمند ابراز کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد همچنان که ثبت و ضبط خاطرات شهدا و رزمندگان استان را وظیفه ذاتی خود می‌داند، از مسئولان ادارات، سازمان‌ها و نهادها درخواست کرد که بیش از پیش با این اداره‌کل ارتباط داشته باشند تا بتوانیم با همکاری و همدلی مستمر و مؤثر به آرمان‌های شهیدان گلگون‌کفن ادای دین کنیم.

به گزارش دفاع پرس، شهید «سیدقادر خیراندیش» در سال 1335 در روستای «چهارمِه» از توابع شهرستان کهگیلویه متولد شد. تحصیلات مقدماتی را در زادگاهش به پایان رساند و در کمیته امداد به خدمت مشغول شد. با آغاز جنگ تحمیلی و تشکیل ستاد پشتیبانی جمع‌آوری کمک‌های مردمی، به عضویت این ستاد در آمد و وظیفه حمل‌ کمک‌های مردمی به گردان‌های تیپ‌ 48 فتح استان کهگیلویه‌وبویراحمد را عهده‌دار شد. وی در تاریخ 16 اسفند 1366 در منطقه سقز کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار