علی سلیمانی سرنسری:

ارادت خاصی به کتاب "دا" دارم و خودم را متعلق به دفاع مقدس می دانم

می خواهیم فضای تکراری نمایش های جنگی در این اثر وجود نداشته باشد. می خواهیم از کلیشه ها فاصله بگیریم و اثر جدیدی را به مخاطبان ارائه دهیم.
کد خبر: ۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸ - 05September 2013

ارادت خاصی به کتاب

علی سلیمانی سرنسری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که در نمایش "من که دا نیستم" به کارگردانی حسین پارسایی به ایفای نقش می پردازد، گفت: از اواسط مرداد ماه پیشنهاد بازی در نمایش "من که دا نیستم" به من ارائه شد و من با کمال میل این پیشنهاد را پذیرفتم.

 وی افزود: قبلا نام این نمایش شهسواران را چه شد؟ بوده وبنا به اتفاق مبارکی که رخ داده عنوان اثر به "من که دا نیستم" تغییر یافته است. با توجه به عقبه و پژواک خوبی که این عنوان دارد ذهنیت دفاع مقدسی و مواجه شدن با جنگ را به خوبی نشان می دهد. از این عنوان چنین برمی آید که این نمایشی صد در صد دفاع مقدسی است اما این طور نیست و این نمایش به طور کامل دفاع مقدسی نیست.

فارغالتحصیل کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری درباره چگونگی انجام تمرین های این نمایش گفت: با پیشنهاد بازیگران تغییراتی جدی در متن نمایشنامه به وجود آمد واین تغییرات توسط نویسنده در متن اعمال شد.

وی ادامه داد: در طول تمریناتی که انجام می دهیم هم تغییراتی را روی متن انجام می دهیم . انجام این تغییرات به این دلیل است که می خواهیم فضای تکراری نمایش های جنگی در این اثر وجود نداشته باشد. می خواهیم از کلیشه ها فاصله بگیریم و اثر جدیدی را به مخاطبان ارائه دهیم.

سلیمانی تصریح کرد: نویسنده این کار مهرداد رایانی مخصوص است که در حوزه نگارش بسیار توانمند عمل می کند. کارگردانی این کار هم بر عهده حسین پارسایی است که از کارگردانهای خوب کشورمان هستند.

لازم به ذکر است، نمایش "من که دا نیستم" با آغاز هفته دفاع مقدس در حوزه هنری به صحنه می رود. در این نمایش هنرمندانی چون رویا نونهالی، لیندا کیانی،محسن قصابیان، علی سلیمانی سرندی، کاوه مهدوی، مجید رحمتی و حسین جمالی حضور خواهند داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار