مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران خبر داد؛

برگزاری یادواره 472 شهید عملیات والفجر 8 در مازندران/ پخش مستند شهدای انقلاب اسلامی از شبکه تبرستان

«عباس‌علی رضایی» برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر استان مازندران را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۷۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ - 01February 2018

برگزاری یادواره 472 شهید عملیات والفجر 8 در مازندران/پخش مستند شهدای انقلاب اسلامی از شبکه تبرستانبه گزارش دفاع پرس از مازندران به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، «عباس‌علی رضایی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، به‌ویژه شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: هدایت و راهنمایی بی‌بدیل حضرت امام خمینی (ره) و تأکید بر حفظ وحدت، ایمان و ایجاد انگیزه در روحیه شهادت‌طلبی، موجب شد یکی از عظیم‌ترین انقلاب‌های عصر حاضر به وقوع بپیوندد.

وی با اشاره به وظیفه صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهداف آن عنوان کرد: شهدای گران‌قدر با نثار خون خویش حجت را بر آحاد ملت عزیز ایران اسلامی تمام کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با تأکید بر این‌که رویداد تاریخی انقلاب اسلامی ایران باید برای نسل‌های آینده بازخوانی شود، خاطرنشان کرد: دهه فجر فرصت مناسبی است تا حقایق و اهداف انقلاب اسلامی برای جوانان جامعه امروز و بالطبع برای نسل‌های آینده تبیین شود.

وی با اشاره به تجدید میثاق با شهیدان و تکریم از ایثارگران در این ایام تصریح کرد: به منظور تجدید میثاق با شهیدان گران‌قدر انقلاب اسلامی، مزار 10 هزار و 400 شهید مازندران عصر روز پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان و مردم ولایی استان با ویژه برنامه‌های مهمانی لاله‌ها (سخنرانی، مداحی، پخش کلیپ، قرائت زیارت‌نامه شهیدان، شست‌وشوی قبور شهدا با گلاب و...) عطر افشانی، غبارروبی و گلباران خواهد شد.

رضایی تصریح کرد: به‌مناسبت دهه مبارک فجر و همزمان با آئین عطر افشانی، غبارروبی و گلباران مزار شهدا، پرچم‌های گلزارهای شهدای مازندران تعویض می‌شود.

مسئول کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و ادارات شهرستانی در ایام‌الله دهه مبارک فجر، به پاس تکریم و سپاس‌گذاری از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان دوران انقلاب، زندانیان سیاسی قبل از انقلاب و خانواده‌های شهدای مدافع حرم و ایثارگران بستری در منزل و بیمارستان دیدار و از آنان تجلیل به عمل می‌آورند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران از بازگشایی و کلنگ‌زنی گلزار شهدا در دهه مبارک فجر در استان خبر داد و گفت: در دهه مبارک فجر گلزار شهدای روستای «برنجده» محمودآباد، «میرشمس‌الدین» تنکابن و «پائین رودپشت» جویبار بازگشایی خواهد شد.

وی افزود:گلزار شهدای ـسیدکلا کاری کلا» بابلسر و «ازباران» فریدونکنار برای ساماندهی کلنگ‌زنی می‌شود.

رضایی تصریح کرد: یادمان شهدای روستای «کلارودبار» و «نوذرآباد» نکا در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی از نواختن زنگ انقلاب در مدارس استان مازندران خبر داد و گفت: بر اساس مصوبات کمیته ایثارگران و هماهنگی صورت گرفته با آموزش و پرورش مازندران، زنگ انقلاب اسلامی به‌طور همزمان توسط خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان استانی و شهرستانی در تمامی مدارس استان به‌ویژه درمدارس شاهد و ایثارگر نواخته خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اظهار کرد: نشست هم‌اندیشی نخبگان شاهد و ایثارگر، اردوی یک روزه تجلیل از دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر، مسابقه تیراندازی، ویزیت رایگان گروه پزشکی از والدین شهدا، کلاس آموزش خانواده، انشا با عنوان نامه‌ای به یک شهید، نمایشگاه عکس شهدای دانش‌آموز، مراسم 10 شب 10 مسجد، اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس، بازدید از موزه شهدا، جشنواره شعر بومی و انقلاب، جشن تولد شهدا، یادواره شهدای دانش‌آموز، یادواره 472 شهید عملیات والفجر 8، یادواره شهدای هنرمند، برگزاری مراسم، تبلیغات محیطی، دیدار با ائمه جمعه، ارسال پیامک، مسابقه کتاب‌خوانی و... از دیگر برنامه‌های این کمیته در دهه فجر به شمار می‌رود.

رضایی از پخش مستند شهدای انقلاب اسلامی و برنامه اسطوره‌های تاریخ از سیمای مازندران خبر داد و گفت: برنامه مستند ویژه زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب و چند برنامه رادیویی و تلویزیونی دیگر از طریق سیمای استانی پخش خواهد شد.

وی به شرکت گسترده مردم شریف و ولایت‌مدار استان به‌ویژه ایثارگران عزیز در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان همگام با مردم استان با حضور چشمگیر و حماسی خود در راهپیمایی 22 بهمن با آرمان‌های شهدا، امام عظیم الشأن و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی تجدید میثاق کنند و توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب را خنثی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها