زیگمار گابریل:

آلمان به دنبال روزی است که بتواند سفارتش در اسرائیل را به «بیت المقدس» منتقل کند

وزیر خارجه آلمان گفت: آلمان به دنبال روزی است که بتواند سفارتش در اسرائیل را به بیت‌المقدس منتقل کند ولی این تصمیم در چارچوب راهکار تشکیل 2 دولت است، که «بیت المقدس» پایتخت آنان باشد.
کد خبر: ۲۷۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ - 01February 2018

آلمان به دنبال روزی است که بتواند سفارتش در اسرائیل را به «بیت المقدس» منتقل کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه (11 بهمن ماه) در سخنانی اظهار داشت: آلمان سفارتش در تل آویو را حفظ خواهد کرد تا یک راهکار بین دولت‌های اسرائیل و فلسطین پیدا شود.

وی که در یک کنفرانس بین‌المللی در موسسه مطالعات امنیت ملی در تل آویو حضور داشت، گفت: انتقال سفارت آلمان به بیت المقدس تنها پس از دستیابی به یک راهکار از طریق مذاکره اتفاق خواهد افتاد.

وزیر خارجه آلمان تصریح کرد: آلمان به دنبال روزی است که بتواند سفارتش در اسرائیل را به بیت المقدس منتقل کند. ولی اجازه بدهید این نکته را اضافه کنم این تصمیم در چارچوب راهکار تشکیل 2 دولت است که «بیت المقدس» پایتخت آن باشد.

گابریل گفت: هر دو طرف آرزو‌های مشروعی در ارتباط با بیت المقدس دارند و یک راهکار را تنها می‌توان از طریق مذاکره پیدا کرد. ما اعتقاد داریم که این اقدام باید در حمایت از اجرای یک راهکار مبتنی بر تشکیل 2 دولت بر اساس خطوط مرزی 1967 میلادی باشد. تا آن زمان ما از قوانین بین المللی مربوط به وضعیت اراضی اشغالی تبعیت خواهیم کرد.

تصمیم جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل موجب خشم و ناراحتی کشور‌های اسلامی و همین طور متحدان واشنگتن شده است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار