افزایش جسارت‌های رژیم صهیونیستی؛ نتیجه نشست بی‌نتیجه وزیران امور خارجه اتحادیه عرب

نشست وزیران امورخارجه اتحادیه عرب، بدون اتخاذ تصمیم عملی علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا، می‌تواند به افزایش جرات صهیونیست‌ها برای از بین بردن آرمان فلسطین منجر شود.
کد خبر: ۲۷۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ - 01February 2018

افزایش جسارت رژیم صهیونیستی نتیجه نشست وزیران امورخارجه اتحادیه عرببه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روز پنجشنبه قرار است وزیران امور خارجه اتحادیه عرب با حضور دبیرکل این اتحادیه نشست فوق العاده‌ای را در قاهره به منظور بررسی پیامد‌های تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در خصوص شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی برگزار کنند.

این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که تا کنون کشور‌های عربی در خصوص تصمیم ترامپ علیه قدس، اقدامی که در برابر تضییع حقوق فلسطینی‌ها بازدارنده باشد اتخاذ نکرده اند و همین موضوع سبب شده است تا پس از اینکه ترامپ تصمیم خود را در باره انتقال سفارت امریکا به قدس اعلام نمود رژیم صهیونیستی ساخت هزاران واحد صهیونیست نشین درقدس را به تصویب برساند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های منتشره، در مذاکرات پنهانی میان رژیم صهیونیستی و برخی مقام‌های عربستان، سعودی‌ها با طرح ترامپ که به توافق قرن معروف است موافقت کرده اند و با فراخوانی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاض او را برای پذیرش این طرح تحت فشار قرار داده اند.

همچنین گزارش‌ها حاکیست به دلیل سستی کشور‌های عربی، رژیم صهیونیستی پس از اولین گام ترامپ در نامیدن بیت المقدس به عنوان پایتخت این رژیم، دومین گام را برای اخراج صد‌ها هزار فلسطینی ساکن قدس برداشته است. کنست این رژیم پس از گذشت حدود سه هفته از اعلامیه ترامپ مبنی بر این ادعا که بیت المقدس پایتخت اسراییل است، پیش نویس قانونی را بررسی کرد که در صورت تصویب، فلسطینی‌های ساکن قدس به بهانه‌های مختلف از این شهر اخراج خواهند شد.

بر اساس این پیش نویس، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی این حق را دارد که فلسطینی‌های ساکن قدس را که در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار نفر هستند به بهانه‌های مختلف از جمله اهانت به دولت عبری یا مشارکت در اقداماتی که رژیم صهیونیستی آن‌ها را خصمانه یا تروریستی می‌خواند از قدس اخراج نماید.

این در حالی است که در اوایل هفته جاری نیز پایگاه خبری فلسطین الیوم از طرح خطرناکی خبر داد که بر اساس آن واشنگتن و تل آویو در گام بعدی علیه مساله فلسطین، قصد دارند در برابر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود رمانع ایجاد نمایند. این پایگاه خبری به نقل از منابع عبری نوشته است: پروژه بعدی رئیس جمهور آمریکا که با هماهنگی نتانیاهو در حال اجراست ضربه نهایی به حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خودشان است.

حالا قرار است فردا نشست وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در قاهره برگزار شود و بی تردید با توجه به اینکه در برابر هر گام عقب نشینی کشور‌های عربی، رژیم صهیونیستی یک گام جلو نهاده است پیش بینی می‌شود در صورت نمایشی بودن این نشست و عدم اتخاذ تصمیم‌های عملی در مواجهه با رژیم صهیونیستی و دولت ترامپ، این رژیم این جرات را پیدا خواهد کرد تا گام‌های دیگری در از بین بردن مسئله فلسطین و تشکیل دولت واحد نژادی بردارد.

گام‌های بعدی رژیم صهیونیستی می‌تواند شامل اخراج بیش از یک و نیم میلیون فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغال شده سال ۱۹۴۸ و فشار بر مصر و اردن برای ایجاد وطن جایگزین برای فلسطینی‌ها در صحرای سینا یا بخشی از خاک اردن باشد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها