سازمان عفو بین‌الملل خواستار شد؛

لغو احکام اعدام صادره علیه غیرنظامیان بحرینی

سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر خواهان لغو احکام اعدام صادره علیه غیرنظامیان بحرینی در دادگاه‌های نظامی رژیم این کشور شد.
کد خبر: ۲۷۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ - 02February 2018

لغو احکام اعدام صادره علیه غیرنظامیان بحرینیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، سازمان عفو بین‌الملل نگرانی عمیق خود را از احکام صادره علیه غیرنظامیان که بدون وجود ضمانت‌های حقوقی در دادگاه‌های نظامی بحرین محاکمه شدند، ابراز داشت.

این سازمان بار دیگر از مسئولان بحرینی خواست تا جدیدترین احکام صادره علیه شش غیرنظامی بحرینی از جمله سید علوی حسین و فاضل السید عباس را لغو کنند. نیرو‌های امنیتی بحرینی این 2 غیرنظامی را در ماه دسامبر گذشته ربودند.

سازمان عفو بین‌الملل خواهان انتقال پرونده (آنها) به دادگاه‌های عادی ویژه شد که در آن معیار‌ها و استاندارد‌های بین‌المللی محاکمه عادلانه لحاظ شود. این سازمان از مسئولان بحرینی همچنین خواست تا دلایلی (اعترافاتی) را که زیر شکنجه بدست آورده اند، کنار بگذارند.

دادگاه نظامی بحرین در ۲۵ دسامبر گذشته شش شهروند بحرینی را به اعدام محکوم کرد. این دادگاه تعداد دیگری از غیرنظامیان بازداشت شده را نیز به زندان و سلب تابعیت محکوم کرد.

در همین حال، نیرو‌های وزارت کشور بحرین با یورش به مناطق مختلف، شش جوان را بازداشت کردند.

نیرو‌های امنیتی بحرین دو جوان به نام‌های فاضل عباس ابراهیم و حسین علی ابراهیم را در منطقه المالکیه و یک جوان به نام علی احمد را در منطقه اسکان عالی بازداشت کردند.

این نیرو‌ها همچنین یک جوان به نام سلمان رضا حاجی از منطقه دمستان را به اتهام تجمع و یک جوان دیگر به نام کاظم جعفر کاظم از منطقه بنی جمره را بازداشت کردند.

مناطق مختلف بحرین از جمله کرباباد، السنابس، ستره، سلماباد، النویدرات، عالی و المالکیة از چندین روز پیش شاهد عملیات یورش و بازداشت گسترده غیرنظامیان از سوی نیرو‌های امنیتی بحرینی است.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار