سردار غیب‌پرور در جمع خبرنگاران:

طرح شهید رهنمون در سراسر کشور اجرا می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: طرح شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی در اقصی نقاط کشور در حال اجرا است؛ درمان بیماری‌های دهان و دندان افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از جمله فعالیت‌هایی است که در قالب این طرح صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۲۷۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ - 02February 2018

طرح شهید رهنمون در سراسر کشور اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در حاشیه طرح سلامت فرزندان ما که به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی اجرا شد، درباره طرح خدمت‌رسانی شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی، اظهار داشت: این کار جدیدی نیست چون بسیج جامعه پزشکی از سال‌ها قبل این کار را شروع کردند که موضوع آن هم درمان و بهداشت دهان و دندان است؛ زیرا میزان پوسیدگی دندان در کشور ما به نسبت استاندارد جهانی بسیار تفاوت دارد به عنوان مثال اگر در دنیا میزان پوسیدگی دندان برای هر فرد دو و نیم دندان باشد این رقم در کشور ما متاسفانه شش دندان است.

وی افزود: لذا بسیج جامعه پزشکی این همت را انجام داد تا با اجرای طرح‌هایی در کاهش این رقم کمک کنند؛ در این راستا برای افراد ۶ تا ۱۲ سال تحت پوشش کمیته امداد خدمات بهداشت دهان و دندان را اجرا کردند که در تهران تمام این افراد تحت پوشش قرار گرفتند و در مرحله جدید این خدمات را به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و ایتام که در رده سنی ۶ تا ۱۲ سال قرار دارند، ارائه می‌کنند.

سردار غیب پرور ادامه داد: این کار یک بعد شکلی دارد که شامل رسیدگی و اقدامات تخصصی و یک بعد دیگر آن روح از خود گذشتگی و ایثار و فداکاری در توجه به محرومین جامعه بوده که فوق‌العاده ارزشمند است؛ لذا بسیج در راستای خدمت‌رسانی به مردم در سال جاری ۶ طرح مهم و سراسری را دنبال می‌کند و همان گونه که اشاره شد طرح شهید رهنمون یکی از همین شش طرح است.

وی اضافه کرد: در طرح شهید رهنمون گروه‌های پزشکی در بسیج جامعه پزشکی جغرافیای هدف را که ممکن است یک محله، روستا یا بخش باشد را بین سه تا پنج سال در آن منطقه متمرکز می‌شوند تا طول خدمات بهداشتی و درمانی تعریف شده‌تر صورت گیرد؛ یعنی بدانند ابتدا و انتهای هر کار کجا قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: این طرح هم‌اکنون در سراسر کشور شروع شده که حسن آن این است که بسیجیان ما این کار را انجام می‌دهند؛ پزشکان بسیجی بدون هیچ چشم داشت مادی این کار را انجام می‌دهند؛ البته این شش طرح مورد اشاره محور و قطب آن، مردمی کار کردن است؛ یعنی نگاه دولتی در آن‌ها حاکم نیست، بلکه از توان بسیجیان که بخشی از مردم هستند، استفاده می‌شود.

وی بیان داشت: البته عقبه این ملت که بسیار نوع دوست هستند را می‌دانیم و این را ما در زلزله کرمانشاه دیدیم که چه کارهای بزرگی کردند؛ لذا این همه ما و همه نظام و مسئولان باید قدر بدانیم؛ زیرا این توانمندی در بعد خدمت‌رسانی در مردم وجود دارد به عنوان مثال همین فعالیتی که پزشکان بسیجی به صورت داوطلبانه و رایگان بر روی دندان‌های بچه‌ها انجام می‌دهند، هزینه ای بین ۸۰۰ تا ۱ میلیون تومان در پی دارد.

سردار غیب پرور در ادامه عنوان کرد: خیلی به این طرح‌های مهم بسیج امیدوارم البته دو طرح دیگر هم که در دست تهیه داریم و مطالعات آن به اتمام رسیده یکی در بخش صنایع کوچک صنعتی و دیگری در بخش کشاورزی است که شاید دو یا سه ماه آینده مرحله اجرایی آن آغاز شود.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها