سی و ششمین جشنواره فیلم فجر/ ۱؛

کارگردان فیلم کامیون: حمله‌های متعدد آمریکا به منطقه باعث تولید «کامیون» شد

«کامبوزیا پرتوی» درباره علت ساخت فیلم «کامیون» گفت: حمله‌های متعدد آمریکا به منطقه باعث تولید «کامیون» شد.
کد خبر: ۲۷۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ - 02February 2018

کارگردان فیلم کامیون: حمله‌های متعدد آمریکا به منطقه باعث تولید «کامیون» شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری فیلم «کامیون» به عنوان اولین نمایش در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر عصر امروز جمعه (۱۳ بهمن ماه) برگزار شد.

«محمد گبرلو» مجری نشست‌های خبری جشنواره فجر در ابتدای این برنامه اظهار داشت: این جلسه صرفا نشست معرفی فیلم‌های جشنواره است. امیدوارم خبرنگاران به بهتر برگزار شدن این بخش جشنواره کمک کنند.

«کامبوزیا پرتوی» کارگردان این اثر در ابتدا اظهار داشت: امیدوارم فیلم کامیون افتتاحیه خوبی برای جشنواره باشد.

وی گفت: چندین سال پیش فیلمنامه این اثر نوشته شده بود و توان ساخته شدن آن را نداشتم.

کارگردان این اثر درباره مضمون این فیلم بیان کرد: این فیلمنامه را در سال ۲۰۰۰ نوشتم و ۲۰۰۱ به چند جشنواره فرستادم که به عنوان فیلم نامه برتر شناخته شد و جایزه ۵۰ هزار فرانکی گرفت.

وی افزود: فیلم‌های زیادی با این تم وجود دارد. این موضوع قبل از انقلاب نیز توسط یک فیلم‌ساز که از آمریکا به ایران آمده بود ساخته شده است. منشأ این فیلم سال ۶۶ بود که در حال فیلمبرداری در جنگل‌های شمال بودیم که یکی از همکاران مان چنین مشکلی داشت.

پرتویی خاطر نشان کرد: وقتی این فیلمنامه را برای ساخت به دفتر یکی از مسئولین سینمایی بردم، زمانی بود که آمریکا به افغانستان حمله کرد. آن‌ها به من گفتند آمریکا در حال خارج شدن از منطقه است و ساخت این فیلم اولویت ندارد. من نیز گفتم اگر به من قول می‌دهید آمریکا پس از افغانستان به جای دیگری حمله نمی‌کند، من نیز قول می‌دهم فیلم نسازم. حمله‌های متعدد آمریکا به منطقه باعث تولید این اثر شد.

این کارگردان تصریح کرد: اگر حمله به ایزدی‌ها را یادآوری کنم تابستان بود و خانواده‌ها به کوه‌های خشک پناه برده بودند به گونه‌ای که به سهتی کمک‌ها به آن‌ها رسانده شد. انتخاب برف در این فیلم به دلیل اطلاعاتی بود که از اخبار به دست می‌آوریم که شاهد بودیم هر روز اتفاق تلخی رخ می‌داد.

وی با بیان اینکه فیلم تاکید دارد ما می‌توانیم میزبان خوبی برای آوراگان باشیم، گفت: درباره این فیلم بگویم تاکید ما این است که ما می‌توانیم برای آورگان و پناه جویان محل امنی باشیم.

«سعید آقاخانی» بازیگر سینما در ادامه این نشست گفت: فیلمنامه «کامیون» به قدری قوی و درست بود که مطمئن بودم من را هدایت می‌کند. خیالم راحت بود که در این فیلم اتفاق خوب رخ می‌دهد. گریم به من کمک کرد تا بتوانم نفسم را بهتر ایفا کنم.

«توریج اصلانی» فیلمبردار این فیلم اظهار داشت: «کامیون» یک فیلم از سینمای مستقل است که امیدوارم به درستی حمایت شود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار