بزرگ‌ترین خیانت مسئولان از نگاه امام خمینی (ره)

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) بر اساس دیدگاه امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین خیانت مسئولان نظام را در عدم توجه به مهم‌ترین رسالت انقلاب اسلامی معرفی کرد.
کد خبر: ۲۷۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ - 02February 2018

بزرگ‌ترین خیانت مسئولان از نگاه امام خمینی (ره)به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت‌الاسلام مرتضی عباسیان، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با اشاره به اینکه هدف اصلی برپایی انقلاب اسلامی ایران در نگاه امام خمینی (ره) مقدمه‌سازی برای امر ظهور بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر اساس تفکرات امام راحل ظرفیت راه‌اندازی و مقدمه‌سازی ظهور امام زمان (عج) را دارد، زیرا ایشان بار‌ها مأموریت اصلی انقلاب و نظام را در جهت تحقق این امر تعریف کردند. امام (ره) در فرمایشاتی اشاره داشتند: «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست؛ انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان به پرچمداری حضرت حجت (ارواحنافداه) است».

وی با اشاره به اینکه تحقق ظهور امام زمان (عج) بستگی به همت مردم و مسئولان نظام دارد، افزود: مخاطب اصلی فرمایش امام (ره) مسئولان نظام است. این تأکید به قدری زیاَدَ است که در ادامه فرمودند: «مسائل اقتصادی و مادی اگر ذره‌ای مسئولین را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به‎دنبال دارد.» بنابراین در درجه اول مسئولان وظیفه حفظ و صیانت این جریان نورانی را بر عهده دارند. از این رو وظیفه آن‌ها صرفاً فراهم کردن آسایش و امنیت مالی و جانی مردم نیست بلکه باید در راستای امر مهم‌تری یعنی زمینه‌سازی برای امر ظهور اقدام کنند. به تعبیری باید گفت: وقتی مسئولان برای قسمت دوم یعنی مقدمه‌سازی ظهور اقدام کنند، قسمت اول یعنی آِسایش و امنیت مالی و جانی فراهم می‌شود؛ «چون که صد آید، نود هم پیش ماست». زیرا مسئولی که به فکر ظهور باشد، هیچ گاه به خود اجازه اشرافیت و مال‌اندوزی، سهم‌خواهی و سهم‌دهی به اطرافیان و فسادانگیزینمی‌دهد بلکه سعی می‌کند مصلح باشد.

عباسیان افزود: امام خمینی (ره) ظاهراً برای اینکه جلوی سوء استفاده از کلامشان را بگیرند، مجدداً تأکید بر رسیدگی به اوضاع مردم می‌کنند و می‌فرمایند: «باید دولت جمهوری اسلامی تمام سعی و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید,، ولی این بدان معنا نیست که آنان را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است، منصرف کند». ایشان اصرار دارند رسیدگی به امورات مردم را به مسأله ظهور امام زمان (عج) گره بزنند و در همان راستا تعریف کنند؛ لذا این دو نباید با یکدیگر تعارض داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار