حاتمی‌کیا مخاطب را شگفت‌زده کرد/ «به وقت شام» فیلمی نفس‌گیر

فیلم «به وقت شام»؛ مانند آثار هالیوودی یک لحظه مخاطب را رها نمی‌کند و تا پایان نفس‌گیر است.
کد خبر: ۲۷۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹ - 02February 2018

حاتمی‌کیا مخاطب را شگفت‌زده کرد/ «به وقت شام» فیلمی نفس‌گیربه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حاتمی‌کیا در حال حاضر یکی از مهم‌ترین فیلمسازانی است که نسبت به اتفاقات در جامعه به شدت توجه دارد و این بار به سراغ موضوعی بسیار مهم درباره منطقه رفت. «پرواز به وقت شام» جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا است و به وقایع سوریه و جنایات داعش توجه دارد. این فیلمساز با ساخت «به وقت شام» بعد از مدت ها فیلمش در دل جنگ رخ می‌دهد. جنگی که او خود بارها و بارها برای درست به تصویر کشیدن آن به منطقه سوریه و عراق رفت. درست مانند دفاع مقدس که آن را تجربه کرد و آثار در خور توجهی در این موضوع ساخت. 

داستان فیلم با فراز و فرود درست روایت شده و مخاطب را تا لحظه آخر با خود همراه می‌کند. در این فیلم به مانند آثار قبلی فیلمساز، شاهد قهرمان هستیم که به درستی خلق شده و تا پایان مخاطب را با خود درگیر می کند. 

در این فیلم هم تقابل دو نسل را شاهد هستیم البته نه از جنس «موج مرده».  حاتمی کیا در این فیلم تلاش کرده  پدری از نسل جنگ و پسری که او هم خود را نسل جنگ معرفی می‌کند و  در طول جنگ کمبود پدر را حس کرده به نمایش بگذارد. 

حاتمی کیا در فیلم «به وقت شام» به درستی تصویری از خشونت و در عین حال زبونی داعش را به مخاطب ارائه می دهد. فیلم به مانند آثار هالیوودی یک لحظه مخاطب را رها نمی کند و تا پایان نفسگیر است. 

شاید یکی از مواردی که بتوان گفت؛ مخاطب شگفت‌زده می شود جلوه های ویژه فیلم است. 

ابراهیم حاتمی کیا که  وابستگی خاصی به دفاع و انقلاب دارد، بی شک یکی از تاثیرگزار‌ترین فیلم سازان کشورمان است. 

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار