حسین یکتا:

بسیاری از فعالان فرهنگی کشور درجا می‌زنند

رئیس قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء گفت: تلاش‌های بسیاری در فضای فرهنگی دانشجویی در حال انجام است، اما متاسفانه در حال درجا زدن هستیم.
کد خبر: ۲۷۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱ - 03February 2018

بسیاری از فعالان فرهنگی کشور درجا می‌زنندبه گزارش دفاع پرس از گیلان، حسین یکتا عصر روز گذشته در جمع خادمان راهیان نور دانشگاه‌های گیلان در رشت اظهار داشت: علت اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که مردم با تاریخ حکومت پهلوی آشنا شوند این است که تاریکی‌های حکومت طاغوت را درک کنند اما امروز بسیاری از جوانان مذهبی و بسیجی نیز از این دوره اطلاعاتی ندارند.

رئیس قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیاء سفر راهیان نور را دعوتی از سوی شهدا دانست و تصریح کرد: سفر راهیان نور رزق و قسمت نیست بلکه شهدا باید شما را دعوت کنند و اینکه به‌عنوان خادم دعوت شده‌اید نباید شما را مغرور کند.

یکتا با بیان اینکه خادمان راهیان نور تا زمانی که پایشان به شلمچه نرسیده نباید خود را خادم بدانند عنوان داشت: برای اینکه این دعوت از شما سلب نشود قبل از سفرتان "چله" بگیرید و بدانید کسی که به سفر آسمانی می‌رود نمی‌تواند فکر زمینی داشته باشد.

وی با انتقاد از عادی و تکراری شد سفرهای راهیان نور برای برخی از دانشگاهیان خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز عادی شدن این سفر برای برخی‌ها سبب شده تا گمان کنند کارشان تشکیلاتی است در صورتی که اقداماتشان "کشکیلاتی" شده است.

رئیس قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیاء با تاکید بر اینکه اثر این سفر معنوی را انسان‌های متحول شده درک می‌کنند گفت: کار در بسیج نباید برایتان عادی شود بلکه باید دغدغه داشته باشید که چه کسی را برای سفر انتخاب می‌کنید و یا شرایط عقیدتی دانشجویان جدید‌الورودتان به چه شکل است.

یکتا با اعلام اینکه در بسیج دانشجویی افراد بسیاری در حال تلاش و فعالیت هستند تصریح کرد: من می‌دانم که شما تلاش می‌کنید، زحمت می‌کشید و خسته می‌شوید اما متاسفانه در کار فرهنگی داریم درجا می‌زنیم و کارمان روح و ریح ندارد.

وی سفر راهیان نور را حواله‌ای از سوی شهدا دانست که رزق آن را نیز شهدا حواله می‌کنند و اظهار داشت: زائران، خادمان راهیان نور را «شهید زنده» می‌بینند و خادمان باید بدانند که تمام اعمال و رفتارشان تحت نظر زائران است.

رئیس قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیاء با بیان اینکه مسئولان کاروان‌های راهیان نور باید تلاش کنند تا افراد بیشتری را به این سفر اعزام کنند گفت: سعی کنید تا بیشتر ورودی‌های جدید دانشگاهتان را به این سفر ببرید و اگر بازهم ظرفیت داشتید به‌دنبال دانشجویان قدیمی بروید.

یکتا با اعلام اینکه برای انجام کارهای فرهنگی در اردوهای راهیان نور باید تفکر و برنامه ریزی انجام داد خاطرنشان کرد: عکس و متنی که در اتوبوس نصب می‌شود و مداحی که پخش می‌شود باید حساب شده در اختیار زائر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید درباره موضوع صحبت راویان دفاع مقدس در این سفرها بحث و تفکر شود تصریح کرد: لازم نیست زائران را به تمام یادمان‌های دفاع مقدس ببریم بلکه آن‌ها را به مکان‌هایی ببرید که تاثیرگذاری بیشتری دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار