کُرد در گفت‌وگو با دفاع پرس:

پیروزی انقلاب اسلامی سیاست‌های غرب را به چالش کشید

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی نه‌تنها وضعیت داخلی کشور را متحول کرد، بلکه سیاست‌های غرب را به چالش کشید.
کد خبر: ۲۷۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ - 03February 2018

/«علی کُرد» عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به اینکه سلب حقوق شهروندی، بزرگترین ظلم رژیم پهلوی در حق ملت ایران بود، اظهار داشت: در زمان طاغوت مردم نقشی در تصمیم‌گیری‌ها در خصوص کشور نداشتند و هرچه از سوی مسئولان وقت آن زمان بر ایران اعمال می‌شد، برنامه و خواسته‌های آمریکایی‌ها بود. همچنین آزادی، حق رای و مشارکت در آبادانی کشور اولین حقی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی به مردم داده شد.

این نماینده خانه ملت، انقلاب اسلامی را بزرگترین تحول در تاریخ ایران دانست و افزود: تمام اقشار جامعه در پیروزی انقلاب کشورمان نقش داشتند و اگر همبستگی و اتحاد مردم نبود سرنگونی رژیم 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی میسر نمی‌شد.

وی بیداری اسلامی و قدرت رزمندگان اسلام در قالب نیروهای انصار‌الله یمن و حزب‌الله لبنان را برگرفته از انقلاب کشورمان عنوان کرد و گفت: انقلاب ما نه‌تنها وضعیت داخلی کشور را متحول کرد بلکه سیاست‌های غرب را به چالش کشید؛ چراکه با نابودی رژیم پهلوی کشورهای اسلامی از قبیل فلسطین که مورد ظلم واقع شده بودند، روحیه‌ای مضاعف گرفتند و دریافتند که می‌توانند با استقامت و مجاهدت در مقابل ظالمان به نتیجه دلخواهشان برسند.

کُرد گفت: پیروزی ما، شوق و اشتیاق عجیبی در بین ملت‌های مختلفِ منطقه تحت ستم، نهضت‌های آزادی‌بخش و تمام آزادی‌خواهان جهان به وجود آورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، پیروزی‌های جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در فلسطین و شکست گروه‌های تروریستی در منطقه به دست نیروهای ارتش عراق و سوریه را نشان از الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: تشكيلاتی شدن شيعيان لبنان و موفقيت‌های حماس در خاک فلسطين و نقش‌آفرينی آن‌ها از بازتاب‌های به‌وقوع پيوستن انقلاب اسلامی کشورمان است.

نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالفت و دشمنی غربی‌ها با ایران از بدو ظهور انقلاب آغاز شد، تصریح کرد: چرا در زمان طاغوت کشور با تهدید و تحریم آمریکایی‌ها مواجه نبود؟ چرا ایران مورد حمایت آمریکا بود؟ اقدامات آمریکایی‌ها در زمان طاغوت به نشانِ دوستی و منفعت‌رسانی به کشور ما نبود، سکوت و احساس رضایت مقامات آمریکایی از ایران ریشه در باج‌دهی محمدرضا پهلوی به آن‌ها بود.

کُرد ادامه داد: ایرانِ امروز مرکز تامین منافع بیگانگان نیست، اگر می‌بینیم که مورد هجمه دشمنان قرار گرفته‌ایم به این دلیل است که استقلال را برای کشورمان انتخاب کردیم. ما وابسته به هیچ کشور و قدرتی نیستیم و هرچه که امروز در تمام زمینه‌ها به دست آورده‌ایم حاصل دسترنج داخلی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امنیت را بزرگترین نعمت از سوی خدا و مهم‌ترین دستاورد رزمندگان اسلام علیه دشمنان کشور برشمرد و گفت: در جنگ تحمیلی به سایر قدرت‌های جهان نشان دادیم که رویارویی با ایران برای هر کشوری که قصد تجاوز به خاک ما را دارد سنگین تمام خواهد شد. در واقع امنیتی که بعد از دوران دفاع مقدس بر کشور ما حاکم شد مرهون مجاهدت رزمندگان و نشان از ترس و عقب نشینی بدخواهان ایران است.

وی با بیان اینکه دشمنانِ کشور هیچ‌گاه از دشمنی با ما کوتاه نمی‌آیند، خاطرنشان کرد: عناصر ضد انقلاب که از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهت ضربه‌زدن به ایران تغذیه می‌شوند، در پی فرصتی مناسب برای محقق ساختن اهداف خود هستند؛ لذا آمادگی و هوشیاری همیشگی نیروهای نظامی و امنیتی کشورمان و ارتقای امنیت مرز‌ها یک هشدار به عناصر ضد انقلاب است. در حقیقت ثبات امنیت در گرو ایثارگری و مجاهدت‌های نیروهای مسلح است که دشمنان انقلاب را خارج از مرزها زمین‌گیر کرده است.

این نماینده خانه ملت با اشاره به اینکه مسئولیت‌پذیری مسئولان در راستای خدمت‌رسانی به مردم عامل مهمی در جهت تداوم انقلاب کشورمان است، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی مردم را نمی‌توان انکار کرد، مسئولان اگر در حل و فصل دغدغه‌های ملت غفلت کنند قطعا دشمن از این فرصت مناسب نهایت استفاده را در جهت دلسرد کردن مردم به انقلاب خواهد کرد؛ لذا تداوم انقلاب اسلامی نیاز به دلسوزی، پشتکار و همت و غیرت مسئولان در برآورده ساختن نیازهای معقول مردم دارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها