با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

تصویب مجوزهای مجلس به دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند 350 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی را برای انتقال آب کشاورزی به سیستان اختصاص دهد.
کد خبر: ۲۷۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ - 03February 2018

مجوزهای مجلس به دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب بند «ز» تبصره 4 لایحه بودجه، به دولت اجازه دادند مبلغ 350 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات با نرخ سود متعارف نظام‌نامه آن صندوق برای انتقال آب کشاورزی به سیستان برداشت کند.

نمایندگان با 192 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در مجلس، این بند را به تصویب رساندند.

همچنین نمایندگان با تصویب بند «و» تبصره 4 لایحه بودجه به دولت اجازه دادند به منظور تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه معادل مبلغ 143 هزار و 750 میلیارد ریال از ورودی سال 1397 صندوق توسعه ملی برداشت و منابع حاصله را به ردیف درآمد عمومی به شماره طبقه بندی 31750 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

تعدادی از نمایندگان با این بند از لایحه بودجه مخالف بودند و معتقد بودند طبق سیاست‌های کلی نمی‌توان از صندوق توسعه ملی برداشت کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این انتقادها گفت: تقاضایی از مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی جهت مسائل مهم کشور مطرح شد. ایشان ضرورت‌ها را بررسی کردند و فقط برای امسال اجازه دادند برداشت‌هایی انجام شود.

وی تاکید کرد: موارد صرف هزینه‌ها مشخص شده و ایشان ضرورت را تشخیص دادند و مورد به مورد قبول کردند و برخی موارد را هم قبول نکردند.

در ادامه محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: منابع ما محدود است و علاوه بر این باید 30 درصد از منابع نفتی به صندوق توسعه ملی واریز شود. برای حل برخی مسائل مهم، دولت پیشنهاد برداشت 5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در سال 98 را در لایحه بودجه ارائه کرد که کمیسیون تلفیق با برداشت 4.1  میلیارد دلار از صندوق برای اختصاص به موضوعات اولویت دار موافقت کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار