یادداشت/ حمید محجوب

خبر ظهور انقلاب اسلامی در قرآن/ امام خمینی (ره) ترجمان گویای آیات و روایات پیشین است

آیات قرآن و روایات خبر از ظهور انقلاب اسلامی می‌داد که سخنان امام راحل، ترجمان گویای این آیات و روایات است که ایشان به‌خوبی آن را عملیاتی کردند.
کد خبر: ۲۷۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ - 03February 2018

گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس ـ حمید محجوب؛ عمر انقلاب به 39 سال رسید. انقلابی که به رهبری امام خمینی (ره) و جانثاری‌های شهدای انقلاب و وحدت مردمی شکل گرفت.

خبر ظهور انقلاب اسلامی در قرآن/ امام خمینی(ره) ترجمان گویای آیات و روایات پیشین است

انقلاب اسلامی را می‌توان قبل از ظهورش در قرآن و روایات اهل بیت (ع) یافت که یک نمونه قرآنی آن در سوره محمد (ص) آیه 38 آمده است: «وَإِن تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَیْرَکُمْ ثُمَّ لَا یَکُونُوا أَمْثَالَکُمْ» که در این آیه ابوبصیر به نقل از امام صادق (ع) آورده است که ایشان می‌فرمایند: (گروهی از مردم از رسول الله (ص) پرسیدند: اینان که خداوند در کتابش از آنان یاد کرده است، کیستند؟ پیامبر خدا دست بر شانه سلمان فارسی که در کنارشان نشسته بودند زدند و فرمودند: این مرد و قومش؛ سوگند به خدا اگر ایمان بر ثریا آویخته بود، مردانی از فارس بدان می‌رسیدند...)

در نمونه روایتی از اهل بیت (ع) نیز از زبان امام کاظم علیه السلام (بحارالانوار، ج57، ص216) آمده است: «مردی از اهل قم به پا می‌خیزد، مردم را به حق فرا می‌خواند و گروهی مثل پاره‌های آهن، گرد او جمع می‌شوند و تندباد حوادث آنان را نمی‌لغزاند و از جنگ خسته نمی‌شوند و نمی‌ترسند و بر خدا دل می‌سپارند و پایان خیر، از آن پارسایان است.»

سخنان امام راحل، ترجمان گویای آیات و روایات پیشین است. ایشان این آیات و روایات را عملیاتی کردند و گویاترین ترجمه تاریخ اسلام را به رفتار نشان دادند.

شکل‌گیری گروه‌های مردمی در آن دوره سخت با وضعیت بسیار بحرانی و امنیتی تحت نظر سازمان‌های امنیتی غربی من‌جمله ساواک، نتوانست راه را برای ظهور یک انقلاب مهدوی ببندد. چرا که از قبل‌ این انقلاب پیش‌بینی شده بود. سخنان الهی رهبر کبیر انقلاب، دل ملت را به خداوند متعال اتصال داد و اتکا به باور الهی موجب پیروزی این انقلاب مردمی شد.

وقتی با صلابت تمام و بدون هیچ خوفی این مرد بزرگ خدا، جمله‌ای بر زبانش جاری می‌سازد و می‌فرماید: «من دولت تعیین می‌کنم، من تو دهن این دولت می‌زنم، من دولت تعیین می‌کنم، من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌کنم...» این جمله خبر از لطف و عنایت الهی می‌داد. خبری که روایت قرآنی و اهل بیت را تصدیق می‌کند.

شهادت، دستگیری، شکنجه و... نتوانست جلوی اراده انقلابی ملت را بگیرد. ملتی که چشم و گوش به فرمان رهبرشان داده بودند. جلوه‌های ایستادگی امیرالمومنین علی (ع) در برابر ظالم و دادخواهی حق مردم که ناحق شده بود و قیام عاشورای حسینی (ع) در این انقلاب، کاملاً بروز و ظهور کرد تا رژیم فاسد آمریکایی غربی پهلوی سقوط کند.

لذا انقلاب اسلامی به راحتی بدست نیامد که بخواهیم آن را به راحتی از دست بدهیم. برای حفظ و استمرار این راه، خون‌های زیادی بر زمین ریخت. خون شهدای انقلاب، خون شهدای دفاع مقدس، خون شهدای هسته‌ای و خون شهدای مدافع حرم که موجب استحکام انقلاب اسلامی شد و هم اینکه توانستیم این انقلاب را به جهان صادر کنیم که امروز شکوفایی آن را در لبنان، عراق، یمن، بحرین و... نظاره گر بوده و هستیم.

از این رو نگذاریم آرمان‌ها و باورهای انقلابی امام راحل و شهدای عزیزمان فراموش شود. هر بهاری را که پشت سر می‌گذاریم مدیون این خون‌ها هستیم و هرساله گرامی‌داشت این ایام مبارک، دینِ کوچکی بر گردنمان است نسبت به شهدا و اینکه به دشمنان نشان دهیم هنوز آرمان و باور امام راحل در این مملکت زنده است.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها