وصیت‌نامه شهید عباس جعفری/ رفع فقر سرلوحه سعادت انسان است

شهید جعفری در وصیت‌نامه خود آورده است: «رفع گرفتاری فقرا و مستمندان را سرلوحه سعادت و رسیدن به اوج انسانیت و شرافت خود قرار دهید. در هر برهه‌ای از زمان ایستادن روی پای خود و متکی به غیرت و جوانمردی باعث و بانی استقلال و دست نیاز به سوی دیگران دراز نکردن است.»
کد خبر: ۲۷۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰ - 19March 2018

وصیت‌نامه شهید عباس جعفری/ رفع قفر سرلوحه سعادت انسان استبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «عباس جعفری» ۱۷ مهر ۱۳۳۷ در همدان چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام ۱۴ بهمن ۱۳۶۰ در کرخه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم رب الشهدا و صدیقین

با سلام و درود به ساحت مقدس آقا امام زمان (عج) و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و ادامه دهنده نهضت عاشورای حسینی حضرت امام خمینی (ره)

وصیت اینجانب به همه مردم به ویژه جوانان و هم سن و سالان خودم این است که هیچ وقت از نماز اول وقت غافل نشوند. جهت گشایش و رفع گرفتاری‌ها متوسل به قرآن و سنت نبوی شوند، برای قبولی دعا به درگاه پروردگار پدر و مادر را مونس و پل ارتباطی خود با ذات اقدس الهی قرار دهید.

کسب حلال و درآمد حاصل از راه مشروع را چراغ موفقیت و عاقبت به خیری خود بدانید.

رفع گرفتاری فقرا و مستمندان را سرلوحه سعادت و رسیدن به اوج انسانیت و شرافت خود قرار دهید. در هر برهه‌ای از زمان ایستادن روی پای خود و متکی به غیرت و جوانمردی باعث و بانی استقلال و دست نیاز به سوی دیگران دراز نکردن است.

همچنان که علی (ع) می‌فرماید طلب کن نیازت را از ذات باری تعالی چنان که عنایت فرماید نعمت است و گرنه حکمت.

طلب نکن از بنده، چنان چه دهد منت است و گرنه خجلت و شرمندگی.

پیرو ولایت فقیه باشید که ولایت پلی است بین موجود خاکی و رب باری تعالی و سد محکمی است در برابر لغزش‌ها، از طریق ولایت می‌توان به شناخت ربانیت رسید.

مگذارید دشمن خدشه‌ای به ولایت وارد آورد که همان هویت شما را لگدمال می‌کند.

در پایان ما آرزوی موفقیت و شادکامی برای تمامی ملت ایران و عاقبت به خیری جوانان و با امید به این که در تمامی لحظات زندگی چه در قید حیات و چه بعد از آن دعای خیر پدر و مادرم بدرقه راهم باشد.

ان‌شاءالله»

انتهای پیام/ ۱۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار