سردار شرفی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

البسه دوربین‌دار پلیس با موفقیت تست شد

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از تست موفقیت‌آمیز البسه دوربین‌دار پلیس در ماموریت‌های نیروی انتظامی خبر داد.
کد خبر: ۲۷۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 22November 2018

البسه دوربین‌دار پلیس با موفقیت تست خود را انجام داد/ شناسایی کیس‌های مختلف با البسه دوربین‌دار پلیسسردار«محمد شرفی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، در خصوص تست البسه دوربین‌دار پلیس اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با مقام معظم رهبری بر آن تاکید شد، توجه ویژه به کلانتری‌ها بود که پس از این دیدار، به دستور سردار «اشتری» شورای عالی تحول در کلانتری و پاسگاه‌ها تشکیل شد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در شورای عالی تحول کلانتری‌ها مورد توجه قرار گرفته، سیاست‌گذاری و ارزیابی کلانتری‌ها و پاسگاه‌هاست که از زمان راه‌اندازی شورای عالی تحول در کلانتری‌ها سند راهبری تحول کلانتری‌ها و پاسگاه در سه مقطع کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در ابعاد مختلف تدوین شد.

سردار شرفی افزود: یکی از مواردی که در این سند بر روی آن تاکید زیادی شد، توانمندسازی ماموران در کلانتری‌ها و برخورد آن‌ها با ارباب‌رجوع بود که توانستیم با برنامه‌های صورت گرفته این موضوع تا حدودی برطرف شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به برگزاری طرح تعالی در سطح کارکنان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های نیروی انتظامی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح بالا بردن سطح دانش و مهارت کارکنان است؛ این طرح‌ در 260 کلانتری هدف که بیش از 53 درصد مردم به این کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند، انجام می‌شود.

سردار شرفی گفت: کلانتری‌ها و پاسگاه‎ها از لحاظ ساختاری، نظامات اداری و روندهای انجام کار دچار تغییراتی شدند؛ در بعضی از ساختارها نسبت به جغرافیای ماموریت بازنگری و توسعه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در برخی از میانگین و شاخصه‌های جهانی عقب هستیم، اظهار داشت: به عنوان مثال برای هر هزار نفر جمعیت در کشورهای خارجی 5 تا 7 نفر نیروی پلیس وجود دارد این در حالی است که این عدد در ایران 5/1 نفر پلیس است؛ یکی از راه‌ها برای رسیدن به حداقل‌ها تقویت ساختارها بود که در کمیسیون ساختار مورد بررسی قرار گرفت و در برخی از جغرافیا تعداد کلانتری‌ها افزایش داده شد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اجرای طرح مکنا در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها گفت: هدف از این طرح اصلاح زیباسازی محیط کلانتری‌ها و تسریع در روند کار و کاهش هزینه‌ها برای ارباب‌رجوع است.

سردار شرفی در خصوص کمیته فناروی و تکنولوژی در طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها گفت: یکی از شاخصه‌های افزایش منزلت هر ساختار رسمی روز آمدی تکنولوژی آن سازمان و دستگاه است؛ با توجه به اینکه سالیانه 30 میلیون بار مراجعه کننده به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مراجه می‌کنند هدف گذاری ما این است که 6 میلیون بار این مراجعه را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: برای کاهش حضور ارباب‌رجوع به کلانتری‌ها دو هدف برون‌سپاری و ورود بخش خصوص پیگیری شده و امسال 12  فعالیت کلانتری به پلیس+ 10 محول شد.

وی در ادامه با اشاره به البسه دوربین دار پلیس گفت: این طرح با دو هدف دنبال شد، اول اینکه بتوانیم صحنه حادثه را مستند توسط این دوربین‌ها ضبط کنیم؛ چرا که در بعضی از مواقع در پرونده‌ها نیازمند مستندات هستیم و تصایر ضبط شده می‌تواند کمک زیادی کند، هدف دوم نظارت بر کار ماموران پلیس بوده است.

سردار شرفی درباره اینکه آیا تاکنون این دوربین‌ها توانستند در شناسایی و تصمیم‌گیرهای پلیس به شما کمک کند، اظهار داشت: خوشبختانه این طرح یک طرح موفق بوده است و کیس‌هایی داشتیم که با کمک تصاویر ضبط شده توسط همین دوربین‌ها توانستیم پرونده را به سرانجام برسانیم و نظر بر این است که این طرح توسعه پیدا کند.

رئیس پلیس مبارزه پیشگیری ناجا با اشاره به استفاده از نرم افزاری در کلانترها که می‌تواند جرم، جغرافیای جرم و زمان جرم را تحلیل کند، گفت: این نرم افزار می‌تواند کمی زیادی به فرماندهان و روسای کلانتری در راستای توانمندسازی گشتی‌‌ها در  زمینه پیشگیری‌ داشته باشد و رئیس کلانتری می‌تواند بر اساس این سامانه تحلیل جرائم باعث آمایش منطقه جرم می‌شود و می‌توانند گشتی‌های خود را گسترش دهند.

وی با بیان اینکه تحت نظرگاه‌های کلانتری به دوربین‌های مدار بسته مجهز شدند، افزود: روسای کلانتری، فرماندهان و قضات دادگستری می‌توانند از این طریق بر تحت نظرگاه‎ها نظارت کامل داشته باشند.

سردار شرفی با بیان اینکه سامانه‌ای طراحی شده که مجرم پس از ورود به کلانتری باید اطلاعاتش در سیستم ثبت شود، گفت: با این کار دادستان‌های سراسر کشور می‌توانند به صورت آنلاین اطلاعات این افراد را در تمام حوزه‌ها بررسی کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار