نجفی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

حمایت کشورهای عربی مرتجع از سیاست‌های جدید آمریکا در قبال برجام

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از کشورهای عربی از سیاست‌های غلط ایالات متحده علیه ایران حمایت می‌کنند، گفت: عربستان و امارات برای اینکه از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد پشتیبانی قرار بگیرند پیرو سیاست‌های ضد ایرانی غربی‌ها هستند.
کد خبر: ۲۷۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ - 03February 2018

/«محمدرضا نجفی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، ضمن محکوم کردن اظهارات مداخله‌جویانه و ضد ایرانی وزیر خارجه امارات مبنی بر ضرورت تلاش یکپارچه بین‌المللی برای اصلاح برجام و محدود کردن برنامه موشکی کشورمان اظهار داشت: کشورهای مرتجع عربی همواره به صورت پنهان پیرو سیاست‌های غلط آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده‌اند. آن‌ها برای اینکه از حمایت‌های ایالات متحده در اداره کشورهایشان بهره‌مند شوند این‌بار به طور علنی همان موضع غربی‌ها علیه ایران را اتخاذ می‌کنند.

این نماینده خانه ملت با اشاره به اینکه عدم اصلاح و یا مذاکره مجدد در خصوص برجام حرف آخر جمهوری اسلامی در این‌باره است، افزود: اتحادیه اروپا مواضع خود درباره برجام را قاطعانه اعلام کرده و آن‌ها مانند ما بر این باورند که برجام قابل مذاکره و تغییر نیست و همه طرف‌ها باید نسبت به تعهدات خود در برجام پایبند باشند.

نجفی قدرت و اقتدار کشورمان را مرهون صبر، ایستادگی و مبارزه مردم در سال‌های حماسه‌ساز دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: تجربه به ما نشان داده که هر زمان از سوی دشمنان مورد تهدید و تحریم قرار گرفتیم، با تکیه بر دانش و با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های داخلی در تمام زمینه‌ها، به‌ویژه در حوزه نظامی به خودکفایی رسیده‌ایم که ماحصل این تلاش‌ها دست‌یابی به جایگاهی است که دشمنان جرات جسارت به خاک ما را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه توان موشکی و افزایش قدرت نظامی ایران باعث دلگرمی و قوت قلب کشورهای اسلامی است و از طرفی خشم استکبار را نسبت به جمهوری اسلامی دوچندان کرده است، خاطرنشان کرد: در دنیایی که تجاوز و سلطه‌گری بیگانگان عیان است و برای محقق‌شدن اهدافشان از هیچ جنایت و ظلمی دریغ نمی‌کنند، آمادگی در مقابل هرگونه خطر و تهدید از سوی دشمنان حق هر کشور آزاده و مسلمان است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: بارها اعلام کرده‌ایم که افزایش توان دفاعی ما هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند و صرفا عامل بازدارنده‌ای در مقابل هجمه‌های دشمنان محسوب می‌شود اما زمانی‌که احساس کنیم کشور و یا کشورهایی خیال سوءقصد به ایران را دارند، با واکنشی قاطع مقابله خواهیم کرد. بنابراین امروز ما می‌بینیم که آمریکا درصدد است تا تمام کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحده را در حمایت از خویش نسبت به موضوع موشکی ایران متحد کند که این اقدام نیز مانند سایر برنامه‌های ایالات متحده راه به‌جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار