روز گذشته رخ داد

شکست پروژه تقابل با شهاب 3/ «آرو» در مدیترانه سقوط کرد

وزارت دفاع روسیه از شکست آزمایش پروژه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی بر فراز دریای مدیترانه خبر داد.
کد خبر: ۲۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳ - 10September 2014

شکست پروژه تقابل با شهاب 3/  «آرو» در مدیترانه سقوط کرد

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، روز گذشته پایگاه خبری «دبکا» در خبری اعلام کرد که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و آژانس دفاع موشکی پنتاگون، سیستم رهگیر موشک «آرو 2» که نوعی سیستم رهگیر موشکهای بالستیک به حساب میآید را بر فراز دریای مدیترانه مورد آزمایش قرار دادهاند.

این دو کشور ژانویه سال گذشته نیز آزمایش مشابهی را انجام داده بودند که به اذعان مقامات آمریکایی این آزمایشها برای جلوگیری از اقدامات تلافیجویانه سوریه انجام شده است. همچین بنا بر اعلام وزارت دفاع رژیم صهیونیستی، این سیستم دفاع موشکی برای مقابله با موشکهای دوربرد از جمله "شهاب 3" طراحی و آزمایش شده است.

پروژه «آرو» که سالهاست بهعنوان یک پروژه مشترک در قالب همکاریهای استراتژیک میان امریکا و اسرائیل مطرح است، برای نخستین بار در سال 1988 بهعنوان بخشی از برنامه جنگ ستارگان اجرا شد که در سال 1993 مجدداً در دستور کار مقامات پنتاگون قرار گرفت.

این پروژه قدیمی و پر سر و صدا روز گذشته مجدداً مورد آزمایش قرار گرفت که با شکست مواجه شد. بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، موشکی که قرار بود در این آزمایش هدف قرار گرفته شود، توسط روسیه و  در دریای مدیترانه در 300 کیلومتری تلآویو ردیابی شد.

بر اساس برنامه رژیمصهیونیستی، قرار بود یک فروند موشک «آنکور» بهعنوان هدف شلیک شود و سامانه «آرو2» آن را هدف قرار دهد. با این حال مسکو میگوید این سامانه نتوانسته موشک را هدف قرار دهد و این موشک نهایتا در دریا سقوط کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها