عبدالهیان در دیدار با معاون وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی مطرح کرد:

مقابله با افراط گرایی، در جهان مستلزم توسعه همکاری های بین المللی است

معاون عربی -آفریقایی وزارت امورخارجه با اشاره به تهدید پدیده شوم خشونت و افراط گرایی در مناطق مختلف از جمله قاره آفریقا مقابله با آن را مستلزم توسعه همکاری های بین المللی دانست و گفت: آفریقای جنوبی و ایران می توانند همفکری و همکاری بیشتری در این حوزه داشته باشند.
کد خبر: ۲۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷ - 10September 2014

مقابله با افراط گرایی، در جهان مستلزم توسعه همکاری های بین المللی است

به گزارش دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در پرتوریا با امفکتو همتای خود در وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که با حضور سفرای دو کشور برگزار گردید ، معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی ضمن استمزاج و احوال پرسی از آخرین وضعیت سلامتی مقام معظم رهبری برای ایشان آرزوی سلامتی و بهبود عاجل نمود.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه نیز ضمن تشریح ملاقات خود با رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آفریقای جنوبی بر ضرورت توسعه رایزنی های بیشتر بین پارلمان های دو کشور تأکید کرد.

وی همچنین از اعلام آمادگی برای میزبانی رئیس و هیأت پارلمانی آفریقای جنوبی در تهران خبر داد و ابراز امیدواری نمود که شاهد تقویت روابط پارلمانی فیمابین باشیم.

وی همچنین با مهم ارزیابی نمودن سفرآقای زوما رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به تهران ، ابراز امیدوار کرد که در سفر آتی اعضای کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آفریقای جنوبی به تهران زمینه های متعدد همکاری ها و زمینه حصول توافقات خوبی در خلال سفر رئیس جمهور این کشور به تهران حاصل گردد.

امیرعبداللهیان با اشاره به تهدید پدیده شوم خشونت و افراط گرایی در مناطق مختلف از جمله قاره آفریقا مقابله با آن را مستلزم توسعه همکاری های بین المللی دانست و تأکید کرد : آفریقای جنوبی و ایران می توانند همفکری و همکاری بیشتری در این حوزه داشته باشند.

امیر عبداللهیان همچنین به حمایت ها و مواضع آفریقای جنوبی در رابطه با فلسطین و غزه اشاره و از نقش آفریقای جنوبی در این زمینه تقدیر نمود و از حضور امفکتو در جلسه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد تهران برای بررسی اوضاع غزه تشکر کرد.

وی با اشاره به آرمان های نلسون ماندلا نسبت به مردم فلسطین و ادامه این مواضع از سوی دولت آفریقای جنوبی ابراز امیدواری نمود که زمینه همکاری ها و رایزنی های سیاسی در این خصوص بیش از پیش توسعه یابد.

افکتو ، معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز در این دیدار رابطه با تهران را برای دولت آفریقای جنوبی بسیار مهم ارزیابی نمود و بر نقش رایزنی و همفکری دو کشور در موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی تأکید نمود.

وی تروریسم را یکی از مهمترین معضلات و چالش های قاره آفریقا دانست و بر همکاری و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران برای همفکری و مشورت در این خصوص و همچنین حمایت انسان دوستانه از مردم فلسطین تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار