آخرین جزئیات از پروژه صحن مطهر حضرت زهرا (س) در نجف+ تصاویر

مدیر پروژه صحن مطهر حضرت زهرا (س) از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی این طرح با همت عوامل ستاد بازسازی عتبات و پشتیبانی خیرین خبر داد.
کد خبر: ۲۷۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵ - 03February 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حامد امیری درباره آخرین برنامه‌های طرح توسعه حرم مطهر علوی اظهار داشت: طرح توسعه حرم مطهر علوی که مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) است با همکاری دیوان وقف شیعی عراق، آستان قدس علوی و ستاد بازسازی عتبات عالیات در ضلع غربی صحن مطهر علوی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

وی توضیح داد: مرحله باقیمانده از این طرح بزرگ که زیربنایی به وسعت 220 هزار متر مربع دارد، شامل نازک‏‌کاری و توکاری شبستان 100 هزار متری با معماری اصیل ایرانی است.

 آخرین جزئیات از پروژه صحن مطهر حضرت زهرا (س) در نجف + تصاویر

مدیر پروژه صحن مطهر حضرت زهرا (س) گفت: با توجه به تصمیم ستاد بازسازی عتبات عالیات برای اتمام عملیات اجرایی بخش زیارتی تا چند ماه آینده، کارهای باقی مانده با سرعت و دقت بیشتری در حال اجرا است.

 آخرین جزئیات از پروژه صحن مطهر حضرت زهرا (س) در نجف + تصاویر

امیری تصریح کرد: جهت تحقق این مهم گروههای نماکار ، سنگ‌کار و ... با افزایش پرسنل و توان فنی، جبهه‌های کاری جدیدی را شروع کرده‌اند.

وی ادامه داد: همزمان با اجرای پروژه، کار ساخت و تکمیل تاسیسات موتورخانه مرکزی صحن حضرت زهرا (س) از  سه سال قبل  در دو طبقه و با زیربنای 6 هزار متر مربع در منطقه‌ای خارج از فضای صحن آغاز شد که اکنون نزدیک به 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 آخرین جزئیات از پروژه صحن مطهر حضرت زهرا (س) در نجف + تصاویر

مدیر پروژه صحن مطهر حضرت زهرا (س)  اظهار کرد: این موتور خانه برای رفاه حال زائران با ظرفیت تامین بالغ بر یک هزار تن هوای سرد در فصول گرم، 20 میلیون کیلو کالری انرژی جهت تأمین گرمایش در فصول سرد و تأمین آب گرم، یک هزار و 300 چشمه حمام و سرویس بهداشتی و همچنین  یک  پمپ‌خانه جهت پمپاژ آب برای تأمین آب سیستم تهویه، آب مصرفی، آب خوراکی و سیستم آتش نشانی با ظرفیت 7 هزار متر مکعب بر ساعت، طراحی و در حال ساخت است.

 آخرین جزئیات از پروژه صحن مطهر حضرت زهرا (س) در نجف + تصاویر

امیری افزود: سایر تاسیسات الکتریکی و مکانیکی صحن مطهر  از قبیل پله‌های برقی و رمپ از بخشهای مهم این پروژه به شمار می‌رود که به منظور رفاه حال زائران در حال نصب است.

 آخرین جزئیات از پروژه صحن مطهر حضرت زهرا (س) در نجف + تصاویر

وی تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات با استفاده از فناوری روز و با در نظر گرفتن شرایط محیطی، به‌دنبال ایجاد مجموعه‌ بی‌نظیر و مدرن جهت رفاه حال تمامی زائران حرم مطهر علوی است.

هموطنان علاقه‌مند به فیض مشارکت در  توسعه اعتاب مقدسه می‌توانند کمک‌ها و نذورات خود را از طریق شماره‌گیری کد #110*780*(ستاره هفت هشتاد ستاره صدوده مربع) اهداء کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها