در محضر بهجت؛

به دنیایی که همانند خانه عنکبوت است دل نبندید

به دنیایی که از کاغذ و مقوا و خانه عنکبوت است دل نبندید.
کد خبر: ۲۷۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۰ - 04February 2018

به دنیایی که همانند خانه عنکبوت است، دل نبندیدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله بهجت فرمودند: در قضیه حضرت یوسف آمده است «اخرج علیهن»، بر آنان بیرون آی. فقط یک دیدار بود و پس از دیدن جمال حضرت یوسف (ع) که «اعطی شطرا من الحسن»، (بخشی از حسن و زیبایی به و عطا شده بود.) دست ها را قطع و بی اختیار شدند «فلما رایته اکبرنه و قطعن ایدیهن.»

آیت‌الله بهجت گفتند: ما اگر صدای بمب بشنویم، تکوینا تکان می‌خوریم؛ پس اهل شهود که کشف آن‌ها به مراتب قوی تر است، چگونه با مشاهده جمال و کمال مطلق به هرچه غیر او است پشت پا نزنند؟

ایشان افزودند: تکرار آیه موجب می‌شود که روح بالا رود و آن صدا را با واسطه یا بدون واسطه از مصدر بشنوند زیرا قرآن از مقوله صوت است «کررتها حتی سمعتها من قائلها»، پیوسته تکرار نمودم تا این‌که آن را از گوینده‌اش شنیدم. هم چنین آمده است: «و نحن اقرب الیه من حبل الورید»، ما از رشته رگ گردن به او نزدیک‌تریم.

آیت الله محمد تقی بهجت بیان نمودند: اما دنیاپرستان را بنگرید که به چه دل بسته‌اند و بر سر چه با هم نزاع دارند، به دنیایی از کاغذ و مقوا و خانه عنکبوت، چنان که گفته‌اند «رایت زیدا معدوما، علی فرس معدوم، بیده سیف معدوم، فی قباله عدو معدومف بیده سیف معدوم، و هما یقتتلان قتلا معدوما»، زید معدوم را بر اسب معدوم دیدم که در دستش شمشیر معدوم، و در برابرش دشمنی معدوم بود و با هم جنگ معدوم می‌کردند؛ یعنی ای هیچ، بهر هیچ، بر هیچ، مپیچ.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار