وزارت دفاع آمریکا در واکنش به سرنگونی جنگنده روس:

متحدان آمریکا در سوریه به سلاح‌های زمین به هوا تجهیز نشده‌اند

وزارت دفاع آمریکا در واکنش به سرنگونی یک جنگنده روس در سوریه، ارسال سلاح‌های زمین به هوا برای متحدان این کشور در سوریه را تکذیب کرد.
کد خبر: ۲۷۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳ - 04February 2018

متحدان آمریکا در سوریه به سلاح‌های زمین به هوا تجهیز نشده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که ایالات متحده متحدان خود در سوریه را به سلاح‌های زمین به هوا مجهز نکرده و اطلاعات درباره سرنگونی جنگنده روس با استفاده از سامانه‌های دوش پرتاب ضد هواپیما را بررسی خواهد کرد.

در همین راستا، «اریک پاهون» سخنگوی پنتاگون شامگاه شنبه و ساعاتی پس از هدف قرار گرفتن یک جنگنده روسی بر فراز شمال سوریه گفت: «آمریکا هنوز هم به نبرد با داعش در کنار متحدان خود در سوریه متمرکز است. ایالات متحده هیچ یک از شرکایش در سوریه را به سلاح‌های زمین به هوا مجهز نکرده و قصد چنین کاری را نیز در آینده دارد.»

مخالفان سوری مدعی سرنگونی جنگنده سوخو 25 روسیه در استان ادلب سوریه و اسارت خلبان آن شدند.

وزارت دفاع روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای سرنگونی جنگنده سوخو 25 این کشور بر فراز ادلب سوریه و کشته شدن خلبان آن را تایید کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: جنگنده سوخو 25 روسیه هنگام پرواز بر منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه هدف قرار گرفت. خلبان موفق شد که قبل از سقوط جنگنده از آن بیرون بپرد و آن در یکی از مناطق تحت سیطره تروریست‌های جبهه النصره بود که این خلبان در جریان درگیری با تروریست‌ها کشته شد. بر اساس اطلاعات اولیه سرنگونی جنگنده با موشک دوش پرتاب ضد هواپیما صورت گرفته است.

وزارت دفاع روسیه از همکاری مرکز روسی با مقامات ترکیه برای خارج کردن جسد خلبان خبر داد.

گروه تروریستی موسوم به «هیأت تحریر الشام» مسئولیت سرنگونی هواپیمای سوخو 25 روسیه در حومه ادلب را برعهده گرفت.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار