عملیات قریب‌الوقوع حشد شعبی علیه عناصر باقی‌مانده داعش

یک مسئول نظامی حشد شعبی از آغاز قریب‌الوقوع عملیاتی گسترده برای تحت پیگرد قرار دادن عناصر داعش در مناطق داقوق و طوز خورماتو خبر داد.
کد خبر: ۲۷۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ - 04February 2018

عملیات قریب الوقوع حشد شعبی علیه عناصر باقی مانده داعشبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، ابورضا النجار مسئول جبهه شمالی نیروهای حشد شعبی اظهار داشت: عملیات گسترده‌ای به زودی برای تحت پیگرد قرار دادن عناصر داعش آغاز خواهد شد. در جریان نشست امنیتی کرکوک با حضور مسئولان امنیتی در خصوص آغاز این عملیات در مناطق داقوق و شرق طوز خورماتو رایزنی شد. محورهای عملیاتی نیز میان نیروهای ارتش و پلیس فدرال و حشد شعبی تقسیم شد.

وی در ادامه افزود: این عملیات با هدف تحت پیگرد قرار دادن عناصر شکست خورده داعش و تروریستها با مشارکت گسترده نیروهای حشد شعبی اجرا می شود. مرحله نخست عملیات منطقه شرق طوزخورماتو و داقوق و مرحله دوم حوض حمرین و الزرکه را در بر می گیرد.

از سوی دیگر محمود الفلاحی فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: این عملیات که به سمت مرزهای عربستان روز گذشته آغاز شد دستاوردهای خوبی محقق کرده به طوریکه تعدادی از عناصر گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیده و یک پایگاه متعلق به آنها نابود شد.

به گفته الفلاحی نیروهای ارتش، پلیس، حشد عشایری عراق و نیروهای مرزبانی تحت حمایت نیروی هوایی ارتش عراق و جنگنده های ائتلاف ضد داعش از صبح روز گذشته عملیات گسترده ای برای پاکسازی صحرای الانبار به سوی مرزهای عراق و عربستان آغاز کرده اند.

الفلاحی تأکید کرد: این عملیات با هدف نابود کردن پناهگاه های داعش در صحرای غربی الانبار در نزدیکی مرز عربستان و عراق است.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها