دیدار رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با خانواده شهید «تقی خسروبیگی»

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ضمن حضور در شهر مقدس قم و پیگیری موضوع فراز و نشیب و توانمندی‌های کتاب و نشر در حوزه دفاع مقدس، با خانواده شهید «تقی خسروبیگی» دیدار کرد.
کد خبر: ۲۷۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ - 04February 2018

دیدار رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با خانواده شهید ارتشی در قمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، امیر سرتیپ دوم «حمیدرضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، همزمان با سومین روز از ایام‌الله دهه فجر، با حضور در قم به پیگیری موضوع فراز و نشیب و توانمندی‌های کتاب و نشر در حوزه دفاع مقدس در استان قم پرداخت.

بر اساس این گزارش، وی در محل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم حاضر شد و با ارائه گزارش اقدامات توسط سرهنگ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم، در جریان برنامه‌های مربوط به حوزه نشر فرهنگ حماسه و ایثار در سطح استان قرار گرفت.

سرهنگ «شمس‌علی اسدی» ارشد نظامی آجا در استان قم و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) نیز که برای دیدار با امیر گرامی در این جلسه حضور یافته بود، موضوعاتی از جمله ضرورت راه‌اندازی دفتر رسیدگی به جانبازان ارتش در یکی از نقاط مرکزی شهر قم را مطرح کرد.

در این جلسه همچنین بر موضوع نقش مؤثر روحانیون در انتقال معارف دفاع مقدس، برپایی جشنواره‌های کتاب به عنوان یک موضوع جریان‌ساز، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی «شط» و حمایت از نویسندگان جوان و نوقلمان تاکید شد.

دیدار رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با مدیرکل ارشاد قم

امیر سرتیپ گرامی در بخش دیگری از برنامه‌های خود، با «سیدموسی حسینی کاشانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم دیدار کرد.

حسینی کاشانی در این دیدار اظهار داشت: ضرورت دارد برای اوقات فراغت جامعه برنامه‌ریزی کرد و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد بهره‌مندی از گنجینه دفاع مقدس، ضرورت دارد فضای جامعه را به موضوع سال‌های ایثار و شهادت سوق دهیم.

وی با اشاره به نگارش خاطرات خود از بمباران هوایی و دوران جنگ تحمیلی، تصریح کرد: اگر کتاب مطابق با نیاز مخاطبان نوشته شود، مشتری خود را پیدا و جذب خواهد کرد و متأسفانه کتاب امروز متناسب با نیاز مخاطب نیست.

امیر گرامی نیز تأکید کرد: باید در جامعه نسبت به کتاب عطش ایجاد کرد تا بتوان از مسیر کتاب، کام تشنگان فرهنگ دفاع مقدس را سیراب کرد.

دیدار امیر «گرامی» با خانواده شهید «خسروبیگی» از شهدای ارتش در قم

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس همچنین در ادامه برنامه‌های حضور خود در قم با خانواده شهید «تقی خسروبیگی» از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و نسبت به مقام این شهید بزرگوار و خانواده معظم وی ادای احترام کرد.

وی در این دیدار گفت: امنیت جامعه ما در نتیجه ایثارگری شهدای بزرگوار است و ما باید قدردان آنان باشیم.

پیکر مطهر شهید خسروبیگی پس از ۳۶ سال مفقودیت ۲ سال قبل تفحص و در گلزار شهدای قم خاکسپاری شد.

بازدید رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از مرکز تولید کتاب «خط بریل»

امیر گرامی همچنین در ادامه برنامه‌های حضور خود در قم، در محل اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم حاضر شد و با بیان گزارش توسط حجت‌الاسلام «عطاءالله جباری» مدیرکل این مجموعه، در جریان برنامه‌های مربوطه قرار گرفت.

همچنین بازدید از مرکز تولید کتاب «خط بریل» و کتاب صوتی و کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای قم، بخش دیگری از برنامه‌های رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها