استاندار مازندران:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌تواند دانشگاه آدم‌سازی باشد/ مشکلات اقتصادی با یک قدرت دفاع مقدسی حل می‌شود

«محمد اسلامی» گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران محل استفاده آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی نیز خواهد بود و با تجهیز این مرکز، ما می‌توانیم دانشگاهی داشته باشیم که به فرموده امام دانشگاه آدم سازی باشد.
کد خبر: ۲۷۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ - 04February 2018

برگزاری همزمان افتتاح 10 مرکز فرهنگی رمز ماندگاری دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، «محمد اسلامی» استاندار مازندران امروز (یک‌شنبه) در مراسم افتتاحیه فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان که با حضور مسئولین، خانواده‌های معظم شهدا، فرماندهان و سرداران استان مازندران در جوار هشت شهید گمنام آرمیده در این مرکز برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، افتتاح همزمان 10 مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سراسر کشور را نشان دهنده یک اراده یکپارچه و قاطعی دانست که مؤلفه‌های آن رمز و راز پیروزی، موفقیت و ماندگاری در انقلاب اسلامی را به ما یادآوری می‌کند.

وی از تفکر جمعی رزمندگان در دفاع مقدس به عنوان رمز پیروزی در دفاع مقدس یاد کرد و گفت: باور دینی و از خود گذشتگی، همدلی، هماهمگی و یکپارچگی بین همه آحاد جامعه و همه آحاد مردم در دفاع مقدس متجلی شد.

اسلامی افزود: در دوران دفاع مقدس همه به یک هدف و پیروزی فکر می‌کردند و این همدلی، هماهنگی و یکپارچگی، برای ما موفقیت‌های ماندگار را به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: در این دوره و در این عصر هم اگر بخواهیم به موفقیت‌های ماندگار خودمان ادامه بدهیم، باید همانند دوران انقلاب و دفاع مقدس به باورهای خودمان ایمان مجدد بیاوریم، رفتار خودمان را در درون همین باورهای انقلابی تنظیم کنیم و با تلاش روزافزون، به قله‌های موفقیت که زیبنده ایران و ایرانی است دست پیدا کنیم.

استاندار مازندران با بیان این‌که مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان در زمینی به مساحت 65 هکتار در بهترین نقطه «ساری» ساخته می‌شود، ادامه داد: این مرکز محل نمایش عملیات «والفجر 8» یکی از بزرگترین دستاوردهای دفاع مقدس است که افتخار آن به نام مازندران ثبت شده و شهدای والامقام این استان، آن را آفریده‌اند.

وی گفت: این قطعه و شبیه‌سازی که صورت گرفته، به لحاظ جغرافیایی و طبیعی هم سازگاری با منطقه فاو دارد و می‌تواند برای روایت‌گری، اعزام به جبهه، آماده‌سازی و شبیه‌سازی عملیات «والفجر 8»، یادآور دوران دفاع مقدس و نقش شکوهمند و ارزشمند مردم دلیر مازندران در دفاع مقدس باشد.

اسلامی اضافه کرد: خودمان را برای انقلابی بودن، انقلابی ماندن  و برای انقلابی کار کردن به صحنه بیاوریم، باید از خودمان بگذریم و ایثارگری کنیم، ما همه دستاوردهایی که انقلاب اسلامی داشته را باید برای شکرگزاری یادآوری کنیم و در مسیر سعادتمندی و عزت روزافزون این ملت تلاش بی‌وقفه خودمان را بدون هیچ‌گونه تعللی گسترش بدهیم.

وی افزود: راه توسعه و شکوفایی ما که با مشکلات اقتصادی خودش را ناهموار نشان می‌دهد با یک قدرت دفاع مقدسی و با یک قدرت انقلاب اسلامی می­‌تواند مانند پنبه پودر بشود و راه ما را هموار کند تا ما جلو برویم.

استاندار مازندران با بیان این‌که با همه مشکلات اقتصادی که عنوان می‌شود، توسط دولت و فعالان اقتصادی استان حدود 5500 میلیارد تومان در مازندران سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، ادامه داد: 3500 میلیارد تومان پروژه با حضور رئیس جمهور در سال 96 در این استان افتتاح شد.

وی اضافه کرد: در ایام دهه فجر حدود 800 میلیارد پروژه با حضور فعالان بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی به بهره‌برداری رسید و این روند تا پایان سال هم اتفاق خواهد افتاد.

اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وضعیت اشتغال جوانان استان، بیان کرد: در مازندران نباید با وجود منابع و ذخایر غنی و نیروی کار توانمند و فرصت‌های شغلی مناسب، مشکل اشتغال داشته باشیم.

وی اضافه کرد: باید استانی باشیم که نیروی کار به استان‌های دیگر بفرستیم و مازندران را به یک قطب پیشرفته‌ای تبدیل کنیم که بتواند در شکوفایی اقتصادی ایران تأثیرگذار باشد و ما با تأثیرگذاری در اقتصاد ملی هم بتوانیم سهمی در اقتصاد ملی بین‌المللی داشته باشیم.

اسلامی خاطرنشان ساخت: فرصت­‌های گران‌بها و متعددی که وجود دارد که ما باید با شکوفایی استعدادهای نیروی انسانی که در اختیار داریم، به عنوان نسل امروز بتوانیم یک قدرت جهانی بشویم.

وی مدیریت و تولید با تفکر گذشته را محکوم به فنا دانست و افزود: مدیریت و تفکر روز و پیشرفته که بتواند رقابتی و توسعه‌گرا باشد ماندگار است و آن نیاز مردم ایران است و مردم ایران با ایثارگری که از خودشان داشتند و با نقشی که از خودشان ارائه کردند، شایسته بهترین‌ها هستند.

استاندار مازندران ضمن تشکر از اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس، خواستار تحویل کارهای عمرانی مرکز فرهنگی به شهرداری ساری شد تا با کمک فرمانداری این شهر بتوانند در تکمیل ساخت این مرکز اقدام کند.

وی در پایان با اشاره به این‌که مرکز فرهنگی دفاع مقدس یک مرکز ماندگار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب به همه نسل‌ها است، عنوان کرد: این مکان محل استفاده آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی نیز خواهد بود و با تجهیز این مرکز، ما می‌توانیم دانشگاهی داشته باشیم که به فرموده امام دانشگاه آدم سازی باشد.

خاطرنشان می‌شود، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مازندران، صبح امروز همزمان با مراکز فرهنگی دفاع مقدس 9 استان دیگر کشور به صورت همزمان با حضور رئیس جمهور، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افتتاح شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها