سردار کارگر:

دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از ورود مسائل جناحی به موضوعات دفاع مقدس و راهیان نور جلوگیری می‌کنیم؛ چرا که دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است.
کد خبر: ۲۷۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ - 04February 2018

دفاع مقدس کلید وحدت در کشور استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم افتتاح 10 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در 10 استان کشور ضمن سلام و درود به ارواح مطهر امام راحل و شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم اظهار داشت: مراسمی که با لطف حضرت ابا عبدالله الحسين علیه‌السلام برگزار شده، آیین افتتاح 10 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است.

سردار کارگر درخصوص مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 60 هکتار با ارزش 50 میلیارد تومان در زیربنای 6 هزار و 500 متر مربع و با هزینه 25 میلیارد تومان شامل مرکز اسناد، بخش اداری، گالری‌ها، سالن اجتماعات، حسینیه شهدا و محوطه این مرکز شامل یادمان شهید گمنام و ادوات جنگی مستقر ساخته شده است.

وی همچنین در رابطه با مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان غربی تصریح کرد: این مرکز نیز در 2 هکتار زمین به ارزش تقریبی 50 میلیارد تومان در زیربنای 8 هزار و 500 متر مربع و با هزینه 10 میلیارد تومان شامل گالری‌ها، سالن اجتماعات، مرکز اسناد و اداری، کتابخانه و محوطه این مرکز شامل یادمان شهید گمنام و ادوات جنگی مستقر ساخته شده است.

سردار کارگر درباره مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اصفهان نیز بیان داشت: مساحت این موزه 2 هکتار است و به ارزش تقریبی 200 میلیارد تومان با زیربنای 8 هزار و 500 متر مربع و با قیمت 25 میلیارد تومان ساخته شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 1.5 هکتار با برآورد قیمت 6 میلیارد تومان در زیربنای چهار هزار متر مربع و با هزینه 8 میلیارد تومان شامل گالری‌ها، سالن اجتماعات، کتابخانه، محوطه، یادمان شهدا، مرکز اسناد و اداری و ادوات جنگی مستقر ساخته شده است. هشت پایگاه فرهنگی دفاع مقدس در این استان وجود دارد که پنج پایگاه از آن راه‌اندازی شده است.

وی درخصوص مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان و دزفول نیز گفت: موزه سمنان با 12 هکتار وسعت و قیمت برآورد شده 120 میلیارد تومان و با زیربنای 8 هزار و 300 متر مربع و با هزینه 30 میلیارد تومان شامل ساختمان اداری، اسناد، مسجد، گالری‌ها، کتابخانه، محوطه، یادمان شهدای گمنام و ادوات جنگی مستقر ساخته شده است. مرکز فرهنگی دزفول نیز در زمینی به مساحت 1.5 هکتار با قیمت تقریبی 30 میلیارد با زیربنای 3 هزار و 500 متر مربع و با هزینه تقریبی 8 میلیارد تومان شامل گالری‌ها، سالن اجتماعات، مرکز اسناد و اداری، کتابخانه، مسجد، محوطه، یادمان شهید گمنام و ادوات جنگی مستقر ساخته شده است. در استان خوزستان علاوه بر موزه دزفول در شهر خرمشهر که رئیس جمهور از آن بازدید داشته‌اند، موزه ای وجود دارد و در شهر اهواز نیر موزه‌ای در حال طراحی و ساخت است.

سردار کارگر با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس در زمینی با وسعت 2 هکتار و با ارزش تقریبی برآورد شده 50 میلیارد تومان با زیربنای چهار هزار و 700 متر مربع و هزینه تقریبی 17 میلیارد تومان شامل گالری‌ها، مرکز اسناد و اداری، محوطه، یادمان شهدای گمنام و ادوات جنگی مستقر ساخته شده است، گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان کرمانشاه که در منطقه عملیاتی «مرصاد» قرار دارد، نیز در زمینی به مساحت 2 هکتار و با ارزش برآورد شده یک میلیاد تومان، با زیربنای 2 هزار متر مربع و با هزینه 90 میلیارد تومان شامل مرکز اسناد و اداری، مسجد، ساختمان یادمان، سالن اجتماعات، پل یادمانی و ادوات جنگی مستقر ساخته شده است. در استان کرمانشاه علاوه بر این، در شهر «گیلانغرب» نیز موزه‌ای وجود دارد که  سال گذشته به بهره‌برداری رسید. همچنین در شهر کرمانشاه زمین محل ساخت موزه کلنگ‌زنی شده و امیدواریم در چند سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس مازندران و یزد عنوان کرد: موزه مازندران در زمینی به مساحت 32 هکتار با قیمت برآورد شده 35 میلیارد تومان و با زیربنای 11 هزار متر مربع و با هزینه تقریبی 34 میلیارد تومان در 2 طرف رودخانه «تجن» (بازسازی عملیات والفجر 8) در شهر ساری شامل نهرهای سه‌گانه، یادمان شهدای گمنام، ساختمان بهداری، حسینیه رضا، مسجد فاو و مسجد حضرت فاطمه زهرا (س)، یادمان هفت تپه، سد لاستیکی، سالن اجتماعات روباز، پل بعثت و گالری‌ها، محوطه و ادوات جنگی مستقر ساخته شده است. موزه یزد نیز در زمینی به وسعت 2 هکتار با قیمت برآورد شده 90 میلیارد تومان و زیربنای چهار هزار و 100 متر مربع و با هزینه تقریبی 16 میلیارد تومان شامل ساختمان اداری، کتابخانه، گالری‌ها، یادمان شهدای گمنام و ادوات جنگی ساخته شده است.

وی گفت: ما معتقدیم رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند و ما نیز سرباز مقام معظم رهبری هستیم. ما از ورود مسائل حزبی و جناحی به موضوعات دفاع مقدس و راهیان نور جلوگیری کرده‌ایم و خواهیم کرد؛ چرا که شأن دفاع مقدس از این موضوعات فراتر و دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است.

سردار کارگر ادامه داد: در ابتدای مسوولیت بنده تمامی استانداران رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و به عنوان رئیس هیات امنای مرکز فرهنگی در استان منصوب شدند و در واقع شخص استاندار مسوول ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان شناخته می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر 12 نفر از اعضای هیات دولت عضو هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند و در حوزه اعتبارات دریافتی از دولت از سال 92 تا 95 یعنی چهار سال اعتباری بیش از اعتبارِ دریافت شده نسبت به 13 سال گذشته، دریافت شده است.

سردار کارگر با تشکر از همکاری همه‌جانبه مسوولان دولت‌های یازدهم و دوازدهم در خصوص ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: از ریاست محترم جمهور، استانداران، اعضای هیات دولت و نماینده تام‌الاختیار رییس جمهور در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور تشکر و قدردانی می‌کنم. همچنین از رییس ستاد کل نیروهای مسلح و همکاران خود در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کمال تشکر و قدردانی را دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار