تعبیر جدید آیت‌الله سیستانی از «جهاد کفایی»+ تصویر

مرجعیت عالی شیعیان در عراق جایگاه شهدای جهاد کفایی را متذکر شد و برای آن‌ها علو درجات مسئلت کرد.
کد خبر: ۲۷۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ - 04February 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، آیت‌الله سیستانی مرجعیت عالی شیعیان در عراق که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان با صدور فتوای جهاد کفایی در ژوئن 2014، نابودی داعش با فداکاری‌های نیرو‌های داوطلب مردمی را کلید زد، بار دیگر این فتوا را یادآوری کرد.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم»، مرجعیت عالی شیعیان عراق اعلام کرد: «شهدای دفاع کفایی حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و جایگاه آنان والا و غبطه برانگیز است. از خداوند متعال مسئلت دارم که آن‌ها را با یاران امام حسین (ع) محشور کند.»

در تاریخ دهم ژوئن 2014 و پس از گذشت سه روز از حمله عناصر داعش به عراق و اطراف بغداد و فروپاشی نیرو‌های امنیتی حاضر در موصل، آیت‌الله سیستانی با صدور فتوایی که به اعتقاد کارشناسان تاریخی و در طول 100 سال گذشته بی‌سابقه بوده، به جهاد کفایی حکم داد.

این فتوا موجب شد تا بیش از 40 گروه مسلح با 100 هزار رزمنده در چارچوب «الحشد الشعبی» عازم جبهه‌های جنگ با داعش شوند و حشد تبدیل به یک نهاد امنیتی شد که در کنار نیرو‌های ارتش و پلیس در چارچوب قانونی مشخص و تحت فرمان فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق، به نبرد با داعش پرداختند و نقش بزرگی در شکست داعش ایفا کردند.

                        تعبیر جدید آیت‌الله سیستانی از «جهاد کفائی»+ تصویر

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار