ائتلاف آمریکایی مواضع نیروهای حامی دولت سوریه را هدف قرار داد

ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش اعلام کرد، در پی حمله نیروهای حامی دولت سوریه به مقر نیروهای مورد حمایت آمریکا، جنگنده‌های آمریکایی دست به حمله تلافی‌جویانه علیه آنها زده‌اند.
کد خبر: ۲۷۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ - 08February 2018

ائتلاف آمریکایی مواضع نیروهای حامی دولت سوریه را هدف قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به سرکردگی آمریکا نیروهای حامی دولت سوریه را هدف حملات قرار داد.

ائتلاف آمریکایی با صدور بیانیه‌ای، مدعی شده که این حملات در واکنش به «حمله غیرقابل توجیه» نیروهای حامی دولت سوریه به فرماندهی «نیروهای دموکراتیک سوریه» صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «حمله نیروهای حامی دولت سوریه- بدون آن‌که تحریک شده باشند- در 8 کیلومتری شرق رود فرات به نیروهای دموکراتیک سوریه حمله کردند.»

ائتلاف مدعی مبارزه با داعش افزود: «در دفاع از خود و شرکای‌مان به نیروهای مهاجم حمله کردیم تا عمل پرخاشگرانه آنها علیه کسانی که در ائتلاف جهانی برای شکست داعش نقش دارند را دفع کنیم.»

یک مقام آمریکایی، که خواست هویتش فاش نشود، در این‌باره به شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» گفت که نیروهای حامی دولت سوریه، با عبور از فرات با توپخانه و سایر تسلیحات به نیروهای دمکراتیک سوریه حمله کردند و نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه در مقابل با توپخانه و جنگنده‌ها به آن واکنش نشان دادند.

در همین حال، یک مقام آمریکایی مدعی شده است در این حمله ائتلاف بین‌المللی، بیش از 100 تن از نیروهای حامی دولت سوریه کشته شدند.

هنوز منابع رسمی دولت سوریه واکنشی به این بیانیه ائتلاف آمریکایی نشان نداده‌اند.

نیروهای ائتلاف آمریکایی پیشتر نیز مواضع نیروهای دولتی سوریه و همپیمانان‌شان را هدف قرار دادند. که بارزترین این عملیات خصمانه، به آوریل 2017 مربوط می‌شود که طی آن یک پایگاه هوایی روسیه بمباران شد.

در آن زمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به کشته شدن بیش از 80 نفر، در اثر آنچه که حمله شیمیایی توسط نیروهای دولتی سوریه ادعا شده بود، دستور حمله موشکی به پایگاه شعیرات در استان حمص را صادر کرد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار