امیر آراسته: فخرزاده ۳۰ سال با صداقت و دقت تاریخ شفاهی دفاع مقدس را روایت کرد

مشاور نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور زمینی با اشاره به نقش حجت‌الاسلام و المسلمین فخرزاده در حوزه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، «اخلاص» و «دقت» را از ویژگی‌های کار وی در این حوزه دانست.
کد خبر: ۲۷۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹ - 04February 2018

امیر آراسته: فخرزاده ۳۰ سال با صداقت و دقت تاریخ شفاهی دفاع مقدس را روایت کردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مراسم تجلیل از 33 سال تلاش حجت‌الاسلام و المسلمین سعید فخرزاده در عرصه تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان «سعی سعید» عصر امروز (15 بهمن‌ماه) با حضور امیر ناصر آراسته مشاور نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور زمینی، حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، مجتبی رحماندوست نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، علی ططری مدیر مرکز اسناد کتابخانه مجلس، علیرضا کمری، جواد منصوری، سردار فتح‌الله جعفری، عباس سلیمی نمین، محسن کاظمی، جواد کامور بخشایش و جمعی از اهالی فرهنگ و اندیشه در تالار کوثر مسجد امام صادق (ع) برگزار شد.

امیر آراسته در این مراسم با اشاره به خدمات حجت‌الاسلام فخرزاده در زمینه تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: من به عنوان سرباز پیر خود را نسبت به شهدا از همه بدهکارتر می‌دانم. همچنین به عنوان یک کهنه سرباز خود را نسبت به انقلاب از همه بدهکارتر می‌دانم، خوش به حال آقای فخرزاده که بسیاری از دیون خود را به انقلاب و دفاع مقدس ادا کرد.

وی با بیان خاطره‌ای ادامه داد: فردی صحبت می‌کرد که ما جزو غواص‌هایی بودیم که از اروند برای فتح فاو عبور می‌کردیم؛ بدون اینکه پشتیبانی از ما صورت بگیرد. به وی گفتم تاریخ جنگ از پنجره‌های مختلف دیده می‌شود. کسی که مانند شهید همت در قرارگاه کربلا نشسته از دریچه‌ای به جنگ نگاه می‌کند، کسی که در گردان بوده نیز از دریچه‌ای و یک بسیجی ساده نیز از زاویه‌ای. همه این نگاه‌ها درست است اما امکان دارد که کم ببینند، کسی که در دسته بوده امکان دارد که از آنچه در قرارگاه گذشته اطلاع نداشته باشد و... هنر از آن کسی است که این روایت‌ها را جمع کند و تاریخ شفاهی ارائه دهد.

مشاور نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور زمینی اضافه کرد: کسی که بدون تحریف و کم و کاست، بدون مبالغه و گزافه‌گویی این تاریخ را روایت می‌کند، حاج‌آقا فخرزاده و امثال او هستند. فخرزاده می‌تواند اطلاعات را پالایش کند، بی‌آنکه حقایق را حذف و کارهای کوچک و بزرگ را از قلم بیندازد.

امیر آراسته نقش فخرزاده در ثبت خاطرات و تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را تاثیرگذار ارزیابی کرد و افزود: خوشا به سعادت آقای فخرزاده که علم و معنویت را در دوران دفاع مقدس پایه‌ریزی کرد. در این علم و معنویت، وادادگی و رفاه‌زدگی راه ندارد؛ بلکه ایستادگی، مقاومت، صداقت و سخت‌کوشی در آن راه دارد.

به گفته وی؛ وقتی بنیان کار در دفاع مقدس شکل گرفته باشد و رزمنده دفاع مقدس در عالم ادبیات پاک وارد عمل شود، به‌ خصوص در حوزه تاریخ شفاهی، می‌شود فخرزاده. او بیش از 30 سال از عمر شریفش را با صداقت و بدون توجه به دنیازدگی و رنگ لباس‌ها وارد عمل شد. وی اینگونه عمل کرد؛ از این جهت همه دعاگوی او هستند.

امیر آراسته با بیان خاطراتی از شهید صیاد شیرازی و علاقه اقشار مختلف به وی گفت: آقای فخرزاده نیز چنین ویژگی دارد. او با صداقت، اخلاص و دقت تلاش کرد تا تاریخ شفاهی را آنگونه که بود، بنویسد. البته کار انجام نشده در زمینه تاریخ شفاهی بسیار است. امیدواریم خداوند به آقای فخرزاده عمر طولانی بدهد تا این کار به سر منزل مقصود برسد. آقای فخرزاده! همیشه مدیون شما بوده و هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار