گنجاندن هنیه یا حزب الله در فهرست تروریستی هیچ زیانی به آن‌ها وارد نمی‌کند

افزودن نام اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و حزب الله به فهرست موسوم به فهرست گروه‌ها و شخصیت‌های تروریستی هیچ زیانی به آ‌ن‌ها وارد نمی‌کند.
کد خبر: ۲۷۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ - 05February 2018

گنجاندن هنیه یا حزب الله در فهرست تروریستی، هیچ زیانی به آنان نمی‌رساندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روزنامه رأی الیوم، تصمیم جدید آمریکا مبنی بر افزودن نام اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و حزب الله در فهرست موسوم به فهرست گروه‌ها و شخصیت‌های تروریستی هیچ زیانی به آ‌ن‌ها وارد نمی‌کند.

این در حالی است که وزارت دارایی آمریکا بار دیگر در چارچوب قانون موسوم به مبارزه با تروریسم و جلوگیری از حمایت مالی حزب الله، نام شش نفر و هفت موسسه در لبنان و عراق را در فهرست مجازات‌ها و تحریم‌های خود قرار داد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرد: عزم خود را برای شناسایی شبکه‌هایی که حزب الله از آن برای تامین مالی عملیات خود استفاده می‌کند، جزم کرده و درصدد جلوگیری از امتداد یافتن این شبکه‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا است.

در همین ارتباط دولت آمریکا نام اسماعیل هنیه را در فهرست تروریست‌ها قرار داده و این جنبش را تروریستی برشمرد آن هم در شرایطی که حماس حتی جان یک آمریکایی را نگرفته و اعضای آن هیچ عملیاتی را در بیرون از سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام نداده‌اند.

افزودن نام هنیه به فهرست تروریست‌ها هیچ تاثیری بر وی و جنبش حماس ندارد

با این همه ذکر نام هنیه در فهرست ترویستی هیچ‌گونه زیان مالی و یا معنوی بر او و جنبش حماس ندارد؛ زیرا وی در بانک‌های بین‌المللی سپرده‌های میلیارد دلاری ندارد و مالک هیچ شرکت و یا موسسه‌ای نیست.

نکته قابل توجه اینکه این تصمیمات آمریکا فاقد هرگونه پشتوانه قانون بین‌المللی بوده و در بیشتر موارد فقط علیه شخصیت‌های عربی و اسلامی که در برابر اشغالگری اسرائیل مقاومت می‌کنند، صادر می‌شود.

روشن شدن وجهه تروریستی آمریکا

به نظر نمی‌رسد حزب الله نیز چندان تحت تاثیر تصمیم جدید آمریکا قرار بگیرد؛ اما طرفی که به‌طور واقعی از این اقدام تاثیر می‌پذیرد، آمریکا و وجهه او به عنوان یک کشور حامی جنایت‌کاران و تروریست‌های واقعی است.

بیرون بودن جنبش حماس و جهاد اسلامی و نیز حزب الله از این فهرست افتخاری برای آنان نیست، بلکه اینکه در صدر این فهرست قرار داشته باشند، مایه افتخار است؛ زیرا بر اساس آن هرگونه مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیل محکوم بوده و تروریسم برشمرده می‌شود.

در این میان اظهارات هنیه در قبال اقدام آمریکا به افزودن نام او به فهرست شخصیت‌های تروریستی از سوی آمریکا از این نظر جلب توجه می‌کند که بیانگر بی‌اهمیت بودن این اقدام برای اوست و امیدواریم این اظهارات به گوش دولت آمریکا و وزیر خزانه داری آن برسد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها