سی و ششمین جشنواره فیلم فجر/ ۷؛

روز نفس‌گیر جشنواره فجر با «به وقت شام»+ پوستر

سه فیلم‌ چهارمین روز سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینما ملت (کاخ رسانه) را بشناسیم.
کد خبر: ۲۷۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ - 05February 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، چهارمین روز از برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر امروز (دوشنبه، 16 بهمن‌ماه) با نمایش و معرفی سه فیلم «امیر» در ساعت 14، «خجالت‌نکش» در ساعت 17 و «به وقت شام» ساعت 20 از سرگرفته خواهد شد.

«امیر»

فیلم سینمایی «امیر» به تهیه کنندگی سیدضیا هاشمی است که نخستین ساخته بلند داستانی نیما اقلیما در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر می‎‌باشد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: علی در جستجوی همسر سابق و پسرش به تهران می آید. امیر علیرغم مشکلات خانوادگی در تلاش است تا به روش خود گرفتاری آدم های دور و برش را حل کند.

روز نفس گیر جشنواره فجر با «به وقت شام»+ پوستر

میلاد کی مرام، هادی کاظمی، بهدخت ولیان، مصطفی قدیری، روشنک سه قلعگی، وحید منافی، مهدی عامل هاشمی، مونا قاسمی، کسری محبوبی، آرتین گلچین و سحر دولتشاهی بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

«خجالت‌نکش»

فیلم خجالت نکش یکی از دو فیلم کمدی حاضر در جشنواره فجر است. این اثر که به کارگردانی «رضا مقصودی» ساخته شده فیلمی کمدی با کنایه های سیاسی است که از بازیگران طنز تلویزیونی استفاده کرده است.

این فیلم زندگی زن و شوهر مُسنی را به تصویر می کشد که با داشتن عروس، داماد و نوه، در سن میانسالی بچه‌دار می شوند. در ادامه فیلم، بارداری زن باعث به دردسر انداختن آنان و ایجاد مشکلات بسیاری می‌شود. روایت داستان فیلم در قالب طنز اجتماعی قرار می‌گیرد و در واقع، فیلم کمی جدی، کمی شوخی است.

نویسنده فیلمنامه فیلم پرمخاطب «لیلی با من است» به ارتباط مردم با اولین فیلم بلندش اشاره می‌کند و می‌گوید: فکر می‌کنم «خجالت نکش» مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد زیرا هدفم ساخت یک فیلم کمدی با شخصیت بود و تمام امکانات را فراهم کردم تا این اتفاق رخ دهد. این یک فیلم کمدی دم‌دستی نیست بلکه سعی کردم حرفی برای گفتن داشته باشد و پیامی را به مخاطب انتقال دهم و البته فکر می‌کنم به نتیجه هم رسیده‌ام.

روز نفس گیر جشنواره فجر با «به وقت شام»+ پوستر

باید منتظر ماند و دید فیلمنامه نویسی که در آثار پیشین خود ثابت کرده طنز را خوب می‌شناسد می‌تواند با اولین اثر خود در مقام کارگردان، تماشاگران سختگیر جشنواره فیلم فجر را راضی کند. 

عوامل اصلی این پروژه سینمایی عبارتند از: تهیه‌‌کننده: سیدامیر پروین حسینی، مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری، طراح گریم: محسن دارسنج، صدابردار: امیر حاتمی، دستیار اول کارگردان: حامد مختاری، مدیر تولید: سجاد رحیمی. همچنین احمد مهران‌فر و شبنم مقدمی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

«به وقت شام»

«به وقت شام» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی‌کیا محصول سال ۱۳۹۶ است. هادی حجازی‌فر و بابک حمیدیان بازیگران اصلی این فیلم هستند. بازیگران ایرانی به همراه جمعی از بازیگران مطرح سوری و لبنانی در فیلم ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دو خلبان ایران مامور می شوند تا تعدادی از مردم شهر تدمر که در محاصر داعش هستند را با یک هواپیمایی ایلوشین نجات دهند.

روز نفس گیر جشنواره فجر با «به وقت شام»+ پوستر

فیلمبرداری «به وقت شام» جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی کیا با سرمایه‌گذاری سازمان هنری رسانه ای اوج در لوکیشن مربوط به یکی از فرودگاه‌های نظامی در تهران آغاز شد. و در ادامه در لوکیشن‌های متعددی از جمله شهرک سینمایی دفاع مقدس، پایگاه هوایی شیراز، اصفهان، روستاهای اطراف شهریار و شهر دمشق در سوریه پیگیری شد. همزمان با فیلمبرداری، تدوین این فیلم نیز توسط مهرداد خوشبخت انجام شد.

کارن همایون‌فر سازنده موسیقی این فیلم نظرش رااین گونه بیان کرد: با نفس گیرترین فیلم سینمای ایران که با گروه فوق حرفه ایش کم از تولیدات هالییوود ندارد. سخت‌ترین موسیقی که کار کردیم مونتاژ و صدای فوق‌العاده و گروه بازیگران ایرانی و غیر ایرانی عالی و جلوه‌های ویژه و میدانی و قصه ای که تماماً واقعی، مستند و نفس گیر است. فیلم این روزهاست و دغدغه‌های امروز ما… فیلمی فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران و منطقهٔ پرالتهاب ما.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها