نشست چهارجانبه اطلاعاتی ایران، روسیه، سوریه و عراق در بغداد برگزار شد

در نشست «مرکز چهارجانبه اطلاعاتی ایران، روسیه، عراق و سوریه» بر ادامه و تقویت همکاری‌ها در مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی دیگر در عراق تاکید شد.
کد خبر: ۲۷۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ - 05February 2018

نشست چهار جانبه اطلاعاتی ایران، روسیه، سوریه و عراق در بغداد برگزار شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، نشست «مرکز چهارجانبه اطلاعاتی ایران، روسیه، عراق و سوریه» روز یک‌شنبه در مقر این مرکز در بغداد به ریاست سرلشکر سعد العلاق رئیس اطلاعات نظامی عراق و رئیس مرکز چهارجانبه و با حضور افتخاری ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در ادامه جلسه، گزارش‌های تفصیلی در خصوص فعالیت‌ها اعضای مختلف در حوزه امنیتی و اطلاعاتی مبارزه با تروریسم ارائه شد و اعضا بر تقویت این کمیته و در صورت لزوم ارتقای سطح آن تاکید کردند.

سرلشکر العلاق در این نشست ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران در کمک به عراق در جنگ علیه داعش گفت: خون جوانان ایرانی و عراقی در جنگ علیه داعش بهم آمیخته شد.

وی همچنین فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت و دولت ایران صمیمانه تبریک گفت.

این مقام عراقی گفت: داعش در جنگ شکست خورد؛ اما باید مراقب تحرکات جدید آن‌ها و سایر تروریست‌ها در قالب گروه‌ها و نام‌های جدید و تلاش برای ایجاد ناامنی در کشور باشیم.

وی نقش ایفا شده از سوی مرکز چهارجانبه در نبرد با داعش طی دوره اخیر را بسیار موثر و بزرگ خواند و باردیگر از جمهوری اسلامی برای ایستادن در کنار عراق و تاکید بر تداوم حمایت از ملت و دولت این کشور در دوران پساداعش قدردانی کرد.

سرلشکر العلاق همچنین به‌طور ویژه از نقش موثر سردار مصطفی مرادیان وابسته نظامی ایران در بغداد در تحقق دستاورد‌های این مرکز در جنگ علیه تروریسم تقدیر و تشکر کرد.

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز طی سخنانی نقش مرکز چهارجانبه اطلاعاتی ایران، روسیه، عراق و سوریه را در شکست داعش بسیار موثر دانست و از همه اعضا از جمله طرف‌های روسی و سوری تشکر کرد.

مسجدی همچنین با اشاره به اهمیتی که جمهوری اسلامی به همکاری‌های چند جانبه بویژه با کشور‌های عضو این مرکز می‌دهد، آمادگی ایران برای تداوم فعالیت این مرکز در هر سطحی که اعضای بر روی آن توافق کنند، اعلام کرد.

مرکز چهارجانبه اطلاعاتی از سال 1394 با عضویت وابستگان نظامی ایران، سوریه و روسیه در عراق و ریاست سرلشکر العلاق در بغداد تاسیس شد و از آن زمان تاکنون در جلساتی مداوم، اما بدور از پوشش رسانه‌ای، آخرین هماهنگی‌ها و تبادل اطلاعات میان کشور‌های عضو صورت می‌گرفت.

سردار مصطفی مرادیان وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران و عضو این مرکز در حاشیه نشست امروز گفت که تبادل اطلاعات و بویژه تغذیه اطلاعاتی نیرو‌های عراقی در شناسایی و هدف گرفتن مواضع مهم و حساس داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق و مواردی نیز در سوریه یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین کارکرد‌های این مرکز درمدت فعالیت خود بوده است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار