درخواست معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد از مردم؛

مردم در شناسایی و فیلتر سایت‌های فاقد مجوز کمک کنند

در اطلاعیه اداره کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد آمده است: از آنجایی که در حال حاضر صدها سایت خبری فاقد مجوز وجود دارد و شناسایی همه آنها مقدور نیست به کمک شهروندان برای جامعیت ایفای وظیفه قانونی خود نیازمندیم.
کد خبر: ۲۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳ - 10September 2014

مردم در شناسایی  و فیلتر سایت‌های فاقد مجوز کمک کنند

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، "در اجرای وظایف قانونی و پیگیری ضرورت و سیاست یادشده و به امید فضایی مهذب و مورد انتظار رهبر معظم انقلاب به کمک همه دستگاههای ذیربط و فعالان دلسوز فرهنگی-رسانهای نیازمندیم"

اداره کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی درباره اجرای ماده 7 قانون مطبوعات اطلاعیهای را منتشر کرد که متن این اطلاعیه به شرح زیر است.
 
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت اجرای ماده ٧ قانون مطبوعات موظف به جلوگیری از انتشار رسانههای فاقد مجوز است. همچنین با هدف جلوگیری از رفتار غیرقانونی، غیراخلاقی، غیر حرفهای و غیر شفاف، صیانت از حقوق شهروندی، حمایت از رسانههای قانونی و محدود کردن شبنامههای الکترونیک از انتشار رسانههای فاقد مجوز جلوگیری میکند.
 
البته در فضای وب، دسته بندیهای مختلفی وجود دارد؛ پورتالها، وبلاگها، رسانههای اجتماعی، شبکههای اجتماعی، تبادلات مالی، امور تبلیغاتی، فعالیتهای آموزشی و سایتهای خبری از آن جملهاند که قانون مطبوعات صرفا بر دسته اخیر شامل است.
 
از آنجایی که در حال حاضر صدها سایت خبری فاقد مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات وجود دارد و شناسایی همه آنها مقدور نیست به کمک شهروندان برای جامعیت ایفای وظیفه قانونی خود نیازمندیم.
 
سامانه پیامکی 500020202 برای این امر در نظر گرفته شده است تا عموم مردم بتوانند نشانی اینترنتی سایتهای فاقد مجوز را به این سامانه ارسال کنند.
 
نشانی سایتهای بدون مجوز، به منظور مسدود شدن بتدریج برای وزارت ارتباطات ارسال میشود و بدیهی است سایتهایی که از شاخصهای اخلاقی به دور هستند و دروغ، توهین، تهمت، ورود به حریم خصوصی مردم، هتک ارزشها، نقض منافع و امنیت ملی، قانون شکنی و سیاه نمایی را سرلوحه کار خود قرار دادهاند در اولویت برخورد قرار میگیرند.
 
در اجرای وظایف قانونی و تحقق ضرورت و سیاست یادشده و به مید فضایی مهذب و مورد انتظار رهبر معظم انقلاب، به کمک همه دستگاههای ذیربط و فعالان فرهنگی-رسانهای نیازمندیم تا بدون هرگونه تبعیض، آلوده کنندگان فضای رسانهای و اجتماعی، اصلاح یا طرد شوند و قانون شکنان نتوانند مأمنی برای تداوم ناامن سازی فضای روانی جامعه بیابند.
 
در حال حاضر بالغ بر ٢٧٠ خبرگزاری و سایت خبری موفق به اخذ مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات شدهاند و ضمن رعایت چارچوبها و تکالیف قانونی و حرفهای از حمایتهای حقوقی این قانون نیز بهرهمند میشوند.
 
رسانههایی که تاکنون از این الزام قانونی بی اطلاع بودهاند میتوانند در سامانه الکترونیکی ثبت تقاضاها (e-rasaneh.ir) درخواست خود را ثبت و کد رهگیری، دریافت دارند.
 
ثبت در سامانه ساماندهی یا نفس ارائه درخواست از هیأت نظارت به منزله مجوز انتشار نیست، هرچند تمهیدات لازم از سوی هیأت محترم نظارت بر مطبوعات برای تسریع به رسیدگی این درخواستها صورت میگیرد.
 
همچنین سایتهای بدون مجوز فیلتر شده به محض دریافت مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات، رفع فیلتر میشوند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها