نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

عزت زیر سایه استقامت، مقاومت و ایستادگی تبلور می‌یابد

آیت‌الله «علی خاتمی» گفت: حوزه انقلابی یعنی همیشه در پای صحنه بودن و روحانی آماده، باید همیشه آماده فداکاری برای اسلام باشد و این عین مکتب شهادت است. عزت زیر سایه استقامت، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن تبلور می‌یابد.
کد خبر: ۲۷۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ - 05February 2018

عزت زیر سایه استقامت، مقاومت و ایستادگی تبلور می‌یابدبه گزارش دفاع پرس از زنجان، یادواره ۴۴ شهید روحانی و شهدای مدافع حرم در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان برگزار شد.

آیت‌الله «علی خاتمی» نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این یادواره، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهتمام به فرهنگ انقلاب و جهاد، اظهار داشت: دوران دفاع‌مقدس باید با بیان علت‌ها و فلسفه‌ها به نسل سوم و چهارم منتقل شود.

وی با یادآوری این‌که جوانان امروز هیچ شناختی از طاغوت، انقلاب و دوران دفاع‌مقدس ندارند و فقط افتخارات دوران دفاع‌مقدس را شنیده‌اند، تصریح کرد: ۴۴ شهید روحانی از استان زنجان، در حالی عزم جنگ کردند که در سنین جوانی قرار داشتند و حال این سئوال مطرح است که علت شهادت‌شان چه بود و چرا ما جنگ کردیم و نسل امروز حق دارند که این سئوالات را بپرسند.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی با بیان این‌که جنگ از نظر ظاهری خسارت و نابسامانی اقتصادی دارد و باعث از هم پاشیدن کانون گرم خانواده‌ها می‌شود، ادامه داد: ایران کشوری وبا زده و شاه‌زده بود و بیش از ۲۵۰۰ سال سلاطین بی‌کفایت و نالایق در این کشور حاکم بودند. اگر جغرافیای ۲۵۰۰ سال ایران را نگاه کنیم، خواهیم دید که امروز بخش کوچکی از آن باقی مانده است. چرا که هر وقت حمله خارجی صورت گرفت، بخشی از آن جدا شد و هشت سال دفاع مقدس تنها افتخار «جمهوری اسلامی» است که در برابر تجاوز خارجی ایستاد و یک وجب هم از خاک کشور را به دشمن نداد.

وی با اشاره به این‌که در گذشته نه استقلال، نه اقتصاد و نه عزت داشتیم و طاغوت با همه قدرت در همه شئون این کشور حاکمیت و ولایت داشت، افزود: امام راحل آمد، قیام کرد و امت لبیک گفت و به لطف خدا و با رهبری‌های امام و روحانیت و همت مردم، انقلاب به پیروزی رسید. بعد از مدتی هم جنگ مسلحانه علیه این انقلاب شروع شد.

امام جمعه زنجان یادآور شد: روز سوم جنگ بود که وزیر وقت خارجه عراق گفت: «در کنار ما سه ایران باشد بهتر از یک ایران مستقل است». روز ششم جنگ بود که صدام مصاحبه داشت و در این مصاحبه اعلام کرد که برای اتمام جنگ چند پیشنهاد دارد. اول اینکه ایران فکر صدور انقلاب را از سر بیرون کند. در زمین نقطه‌ای به نام خلیج‌فارس نداریم و اروند رود ملک عراق است. مردم خوزستان عرب هستند و ایران دست از سر آن‌ها بردارد. مردم کرد هم قومیت دیگری هستند و اعلام کرد که بقیه مصاحبه هفته آینده در تهران خواهد بود.

خاتمی با اشاره به این‌که ما به هیچ وجه آمادگی جنگ نداشتیم، تصریح کرد: با شروع جنگ تحمیلی، ۲ راه پیش رو داشتیم، اول این‌که به صدام خوش‌آمد گفته و اجازه تجزیه ایران را بدهیم، در حالی که برای به ثمر نشستن انقلاب ۷۰ هزار شهید و یکصدهزار معلول و جانباز داده بودیم و راه دوم این بود که مقابل دشمن می‌ایستادیم و از خانه بیرونش می‌کردیم. ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی داده بودند و نمی‌توانستند راه اول را که ذلت به دنبال داشت، بپذیرند و امام فرمودند: «واجب کفایی است» و همه وارد صحنه شدند که اگر وارد صحنه نمی‌شدند، امروز این کشور را بعثی‌ها اداره می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان این‌که عاشورا مکتب و انقلاب ما را زنده نگه داشته افزود: شما روحانیون میراث‌داران شهدا هستید و باید این راه را سر پا نگه دارید.

امام جمعه زنجان با بیان این‌که همه شهدا دلبستگی‌هایی در دنیا داشتند، اما اسلام گوهر بسیار عزیزی است که برای سر پا نگه داشتن به این گوهر باید هزینه داد، خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی یعنی همیشه در پای صحنه بودن و روحانی آماده باید همیشه آماده فداکاری برای اسلام باشد و این عین مکتب شهادت است. عزت زیر سایه استقامت، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن تبلور می‌یابد.

در پایان این مراسم از روحانیون مبارز و خانواده‌های معظم شهدای روحانی تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها